۶۵ پروژه بخش کشاورزی در هامون سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان - ایرنا - همزمان با سومین روز هفته دولت، ۶۵ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هامون عصر شنبه در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح‌های افتتاح شده شامل یک باب دامداری شیری، یک حلقه چاهک کشاورزی به نمایندگی از ۵۸ حلقه چاهک، یک باب استخر ذخیره آب به نمایندگی از ۶ باب استخر است.

حسن صفایی مقدم افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۲۹ هزار و ۹۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی سازمان جهادکشاورزی و مشارکت بهره برداران هزینه شده است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده ناشی از اجرای طرح‌های مذکور را ۶۶دنفر بطور مستقیم و ۵۲۲ بطور غیر مستقیم اعلام کرد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، همزمان با هفته دولت ۲۴۸ طرح بخش کشاورزی این استان با اعتبار بیش از ۶۲۶ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان در حال بهره برداری است.

سید محمدرضا سیدحسینی گفت: پروژه‌های بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، آب و خاک و امور فنی مهندسی، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایری، شیلات آب‌های داخلی طرح‌های افتتاحیه بخش کشاورزی این استان ویژه هفته دولت را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۴۹۷نفر شغل دائم و حدود ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر روز نیز در سیستان و بلوچستان شغل موقت ایجاد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بهره برداری از ۵۴ واحد مرغداری، ۳۱ باب گلخانه، ۷۲ هکتار اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی ۱۵ رشته قنات، ۶ واحد سردخانه و بسته بندی خرما، حفر و تجهیز ۱۳۳ حلقه چاهک در مناطق روستایی و عشایری، ۷۰۰ هکتار مالچ پاشی، ۳۱ استخر پرورش ماهی و پنج فروشگاه تعاونی روستایی را از مهمترین طرح‌های هفته دولت اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha