۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85211494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به روسیه

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85211494
سفر رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به روسیه

مسکو- ایرنا- مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یکشنبه پنجم شهریورماه ۱۴۰۲ در سفری رسمی به دعوت همتای روس خود و در راستای توسعه مناسبات دوجانبه وارد مسکو شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسلام پناه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شرمتیووا مسکو مورد استقبال حسین ملکی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و الکساندر هوزمین معاون سازمان استاندارد روسیه قرار گرفت.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این سفر سه روزه با همتای روس خود ملاقات دوجانبه ای خواهد داشت و از برخی موسسات ارزیابی استاندارد روسیه در مسکو بازدید خواهد کرد. اسلام پناه همچنین در دیدار با رئیس شورای مفتیان روسیه، درباره استانداردهای صنعت حلال با وی به گفت و گو خواهد پرداخت.
این سفر در حالی صورت می‌گیرد که بنا بر اعلام کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، صادرات ایران به روسیه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۳۰ درصد افزایش داشت و در چهار ماهه اول سال جاری نیز این نرخ رشد حفظ شده است.
در راستای توسعه مناسبات دوجانبه، رفت و آمدهای دیپلماتیک و مقامات اقتصادی و هیات‌های تجاری در ماه‌های گذشته شتاب گرفته است و توسعه مناسبات تهران – مسکو در عرصه استاندارد نیز می‌تواند این مبادلات را گسترش دهد.
روسای استاندارد ایران و روسیه پیش از این، در دیدار شهریورماه ۱۴۰۱ خود در حاشیه مجمع عمومی ایزو در ابوظبی امارات متحده عربی، با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ملی استاندارد ایران با استاندارد روسیه بر بررسی و بازنگری فوری مفاد تفاهم‌نامه در قالب حوزه های نوظهور و فناورانه، مبادله و هماهنگ‌سازی استانداردهای میان دو کشور به منظور تسهیل صادرات و واردات کالاها و خدمات میان دو کشور تأکید کرده بودند.
روسای استاندارد ایران و روسیه در این دیدار توافق کرده بودند تا پیش از نهایی سازی و امضای تفاهم‌نامه نسبت به نهایی‌سازی فهرست کالاهای اولویت دار و کالاهایی که با حجم تبادل بالا میان دو کشور مبادله می‌شوند در اسرع وقت همکاری کنند .
در آن دیدار، همکاری‌های در حوزه های استاندارد سازی، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت که موجبات تحکیم مناسبات و همکاری میان دو کشور در عرصه بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha