۵ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85211559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲۳ واحد مسکن محرومان خراسان جنوبی در دست ساخت است

بیرجند- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم نامه‌های چند جانبه ۵۲۳ واحد مسکونی برای محرومان زیر پوشش کمیته امداد استان در دست ساخت است.

محمد عرب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ساخت مسکن محرومان بر اساس تفاهم‌نامه ۱۰ هزار واحدی بنیاد مستضعفان، سهمیه استان ۱۷۳ مورد بوده که این پروژه‌ها ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سه ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه ۴۰ هزار واحدی سپاه نیز افزود:کل سهمیه استان از این تفاهم نامه ۲۰۰ واحد بوده که ۱۰۰ واحد توسط بسیج سازندگی در دست اجراست و یک میلیارد ریال تسهیلات وام بنیاد مسکن با یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به مددجویان مساعدت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: علاه بر این در راستای تفاهم‌نامه احداث پنج هزار واحدی مسکن مددجویان تحت حمایت کشور ابلاغی اردیبهشت امسال سهم استان ۱۵۰ واحد بوده که تعداد ۸۶ مورد شناسایی و در مراحل تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد با بانک است.

وی کمک به احداث فضای جانبی اعم از احداث حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و گازکشی منازل مددجویان را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه مسکن برشمرد و افزود: در این راستا در موافقت‌نامه بودجه سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۴ مورد با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال که از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات صندوق امداد ولایت تامین اعتبار خواهد شد، در دست اقدام است.

عرب ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه شرکت گاز در قالب اعتبارات رئیس جمهور بابت لوله‌کشی گاز منازل مددجویان در سال ۱۴۰۲، سهمیه استان ۷۰۰ مورد بوده که ۳۱۰ مورد شناسایی و در مرحله اقدام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی یادآور شد: در راستای کمک به تعمیر مسکن مددجویان هم در موافقتنامه بودجه سال ۱۴۰۲، ۴۲۳ مورد با اعتبار ۷۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی امداد (کمک های مردمی) تامین اعتبار و در دست اقدام است.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال هزار و ۵۰۰ خانوار مستاجر تحت حمایت با پرداخت اجاره و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن حمایت شده‌اند.

عرب افزود: از ابتدای امسال هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان مستاجر پرداخت شده تا نگرانی و مشکل مسکن آنها رفع شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۲۷۷ نفر با تقاضای ۱۲۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال برای تسهیلات ودیعه مسکن به بانک های عامل معرفی شدند که در همین راستا به ۷۴ خانواده مددجو تسهیلات قرض الحسنه از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت و منابع بانکی به مبلغ ۳۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی تاکید کرد: وضعیت تأمین هزینه‌های ودیعه و اجاره بهای مسکن مددجویان یکی از اولویت‌های این نهاد برای ایجاد آرامش در کانون گرم خانواده‌هاست از همین رو هرساله تعدادی از مددجویان با بهره‌مندی از حمایت خیران و نیکوکاران و با ارائه بسته‌های حمایتی کمیته امداد، صاحب خانه شده و یکی از دغدغه‌های اساسی آنها برطرف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha