۲ هزار و ۵۴۳ واحد مسکن خراسان‌شمالی به متقاضیان واگذار شد

بجنورد- ایرنا- ۲ هزار و ۵۴۳ واحد مسکن خراسان شمالی امروز (یکشنبه) همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با هفته دولت، ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی روز یکشنبه در آیینی با حضور رئیس‌جمهور به متقاضیان تحویل داده شد که سهم خراسان شمالی ۲ هزار و ۵۴۳ واحد مسکن است.

افتتاح‌های مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خودمالکی، مسکن روستایی و مسکن‌های حمایتی دولت و واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در سراسر کشور است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در استان بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار واحد در نقاط شهری و بیش از ۹ هزار واحد در روستاها است.

سیدعلی میرکریمی تصریح کرد: در این دولت ساخت حدود ۴۶ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در استان هدفگذاری شده است و بر این اساس در یک سال ۱۲ هزار واحد ساخته می شود.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۲۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن واجد شرایط هستند افزود: در طرح جوانی جمعیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر حائز شرایط شدند.

میرکریمی در بخش دیگر سخنان خود درباره کلنگ زنی پروژه راهسازی همزمان با هفته دولت گفت: پروژه ساخت و آسفالت محور راز - بجنورد حدفاصل شهر راز تا روستای پوستین به طول ۴.۷ کیلومتر وارد مرحله اجرایی شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: مبلغ قرارداد این پروژه ۶۹۶ میلیارد ریال است که در ۳۰ ماه تکمیل می شود.

بر پایه آمار اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی؛ اکنون در شهر بجنورد ساخت چهار هزار و ۱۵۴ واحد مسکن دولتی (بدون احتساب خودمالکی) با رشد فیزیکی ۲۸ درصد، در اسفراین ساخت یکهزار و ۱۲۰ واحد مسکن دولتی با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد و در شیروان هم ساخت ۳۰۶ واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha