ساماندهی تالاب های کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۱۷ میلیارد ریال است

یاسوج - ایرنا - مسوول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های کهگیلویه و بویراحمد گفت:ساماندهی تالاب های این استان نیازمند دستکم ۱۷ میلیارد ریال اعتبار است.

مسعود حاتمی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای تعیین میزان آب مورد نیاز تالاب ها،اجرای طرح مدیریت زیست بوم این منابع آبی و خرید دستگاه های آنلاین پایش کیفیت آب تالاب های کهگیلویه و بویراحمد مورد نیاز است.

وی بیان کرد: این استان دارای چهار تالاب شامل "کوه گل"، "برم الوان"، "شِرُم دِرُنگ" و "مَور زردِ زیلایی"است که ضرورت دارد برای صیانت از آنان تلاش های بیشتری صورت گیرد.

مسوول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:از میان تالاب های "برم الوان" و دریاچه "مَور زردِ زیلایی" در استان ۹۵ درصد از مراحل مورد نیاز در کنوانسیون رامسر برای ثبت بین المللی را طی کرده است.

حاتمی افزود که برپایی دوره های آموزشی برای جوامع محلی در قالب نقاشی و گفت و گو با دانش آموزان و سایر اقشار، نصب تابلوهای معرفی این میراث طبیعی و پیام های حفاظتی از اقدام های دولت برای صیانت از تالاب های استان طی یک سال گذشته تاکنون بوده است.

مسوول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح جامع مطالعاتی یا همان تالاب های استان مهمترین نیاز این میراث طبیعی بوده که مراحل مقدماتی آن در حال انجام است.

حاتمی اظهار کرد: فراخوان اجرای طرح مطالعاتی کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده و قرار است این طرح با مشارکت صاحب نظران محیط زیست و یک شرکت دانش بنیان اجرا شود.

وی بیان کرد:طرح مطالعاتی تالاب های استان برای چشم انداز ۱۵ساله اجرا می شود و پس از تدوین همه دستگاه های اجرایی متولی موظف به مشارکت در اجرای آن هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha