گفتمان «ما می‌توانیم»، راهبرد دولت سیزدهم برای رفع مشکلات است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بابیان اینکه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و مدیران آن شبانه روز برای رفع مشکلات و جبران کمبودها تلاش می‌کنند، تصریح کرد: راهبرد این دولت در این زمینه، گفتمان «ما می‌توانیم» با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های درونی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی مهاجر روز یکشنبه در آیین متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۶۸ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزای هفته دولت در شهرستان گنبدکاووس افزود: طی ۲ سال فعالیت دولت آیت الله رییسی و در شرایطی که دشمنان جنگ ترکیبی و فضای مجازی شدیدی را علیه انقلاب اسلامی برای آسیب زدن به ایمان و امید مردم به‌راه انداختند، اقدامات و کارهای خوبی در بخش‌های گوناگون در سطح استان گلستان و شهرستان‌های آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی، سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون یورو، لایروبی کانال آشوراده و احیای خلیج گرگان با پیشرفت ۹۵ درصدی، احیای پتروشیمی پس از ۱۸ سال، ارتقای رشد اقتصادی از ۱.۷ به سه درصد، هزینه کرد ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای رفع تنش آبی شامل تکمیل بدنه سد نرماب چهل چای و حفر ۵۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، جبران بخشی از عقب ماندگی‌ ۴۰ ساله زیرساخت‌های حوزه برق با احداث ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع، توسعه صادرات غیرنفتی، افتتاح سه هزار و ۶۷۱ واحد مسکونی و اختصاص تجهیزات پزشکی بخشی از اقدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

مهاجر، کسب رتبه نخست در تولید گندم، بهره‌وری نیروی انسانی و شفاف سازی اطلاعات، اقتصادی و تسهیلات بانکی پرداخت شده، احیای ۱۰۳ واحد تولیدی راکد و افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی حدود ۳۴ هزار پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و برلزوم تبیین صحیح این دستاوردها و اقدامات به مردم از سوی مدیران، کارکنان ادارات و نهادها، علما و روحانیون و رسانه‌های ارتباط جمعی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مدیران دولت سیزدهم با اخلاص، علاقمندی، شوق و توکل به خدا و استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی در جهت خدمت به مردم و رفع مشکلات و کمبودها تلاش می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان همچنین با اشاره به شرایط فعلی کشور و جنگ ترکیبی و فضای مجازی دشمنان علیه انقلاب و مردم گفت: راه مقابله با این جنگ روایی استکبار جهانی، گفتمان جهاد تبیین و روایت صحیح دستاوردها و خدمات انجام شده توسط نظام و دولت‌های آن به آحاد مختلف مردم بویژه نسل جوان است.

وی با اشاره به محاسبات غلط دشمنان در ۲ موضوع محرم و انتخابات، اضافه کرد: دشمن امسال تبلیغات زیادی انجام داد تا حضور مردم و بانوان در آیین های عزاداری محرم کاهش یابد یا پیش بینی کردند که مشارکت مردم در انتخابات پایان سال کمتر از ۱۰ درصد باشد اما امسال شاهد حضور پرشورتر و با رعایت شئونات اسلامی آیین‌های عزاداری امام حسین‌(ع) نسبت به سال‌های قبل بودیم و حتی استقبال برای راه اندازی موکب ها در عراق و داخل کشور و استان ما نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت و این نشان دلدادگی مردم ما به اسلام و انقلاب است.

به گفته وی، امسال ثبت نام نخبگان گلستان برای داوطلبی انتخابات مجلس نسبت به دوره قبل ۲۲۹ درصد و ثبت نام بانوان ۲ برابر افزایش یافت.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از تلاش مجموعه دولت سیزدهم و مدیران آن با انجام اقدامات عمرانی و تحولی قابل توجه در سطح کشور، استان گلستان و این شهرستان قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی به در پیش بودن ایام اربعین حسینی هم اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی عظم امروز بزرگترین کار فرهنگی در جهان اسلام است که همه باید به برپایی باشکوهتر آن کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات جهادی دولت سیزدهم در گنبدکاووس از جمله مدیریت تنش آبی و تخریب آب بندان‌های غیرمجاز و راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد موسوم به ماده ۱۶، خواستار اهتمام بیشتر دولتمردان به این شهرستان برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی آن در بخش‌های مختلف از جمله راه‌ها، بهداشت و درمان و ساخت مسکن شد.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی و شروع احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس، تسریع در احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و جبران عقب ماندگی‌ها در این بخش و شتاب دادن به تکمیل جاده موسوم به نفت از مطالبات مردم این شهرستان است که باید در راستای شعار عدالت اجتماعی دولت سیزدهم، مورد توجه مدیران متولی قرار گیرد.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha