۸۵ درصد عضویت ورزشکاران استان سمنان مربوط به تیم‌های ملی زیر ۱۵ سال است

سمنان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: بیش از ۸۵ درصد عضویت ورزشکاران استان در تیم‌های ملی، مربوط به تیم‌های زیر ۱۵ سال است و این آمار نشان از توجه به سنین پایه در شکوفایی ورزش و قهرمان‌پروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدتقی علوی روز یکشنبه در نشست مجمع عمومی سالانه با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در سالن همایش پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان افزود: استان سمنان در بخش مربیان و داوران ورزشی در عرصه ملی حرف برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: جمعیت استان سمنان نزدیک به یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما همین جمعیت اندک در رشته‌های مختلف ورزشی در بخش قهرمانی چهره‌های درخشان داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: توسعه ورزش قهرمانی و استعدادیابی دوره پایه از اولویت‌ها و رویکردهای مهم این اداره کل است.

تقویت ورزش فوتبال استان سمنان نیازمند حمایت مالی و معنوی است

رییس هیات فوتبال استان سمنان بیان کرد: سمنان از لحاظ زیرساخت‌ها جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می شود، اما ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد و حمایت مالی و معنوی لازمه تقویت فوتبال استان سمنان است.

سید حسین زرگر تصریح کرد: چتر حمایتی اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان همواره برای شکوفایی ورزش پرطرفدار فوتبال در استان وجود دارد، اما حمایت مالی از محل اعتبارات ملی ضرورت حیاتی در این بخش است.

زرگر اظهار داشت: نگاه خاص به استعدادها در ورزش فوتبال استان سمنان زمینه‌ساز شکوفایی این ورزش در استان است و انتظار می‌رود این موضوع در عرصه ملی مدنظر باشد.

رییس هیات فوتبال استان سمنان با اشاره به فعالیت مربی‌های توانمند در استان سمنان، افزود: مربیان توانمند استان به دلیل نبود تیم لیگ برتری در استان، دیده نمی‌شوند و انتظار می‌رود از مربیان استان در استعدادیابی‌ها استفاده و از ظرفیت آنان به صورت کاربردی بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان از داشتن تیم در لیگ برتر، و لیگ‌های دسته یک و ۲ فوتبال کشور محروم است ولی در فوتبال ساحلی دارای ۲ تیم در لیگ دسته یک بود که در مجموع امتیاز یک تیم واگذار شد. استان سمنان در رشته فوتبال دارای چندبازیکن شاخص، مربیان و داوران نام‌آور کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha