نظارت کارشناسان کره جنوبی بر عملیات رهاسازی پساب فوکوشیما

تهران - ایرنا - سه کارشناس امنیت هسته ای کره جنوبی امروز یکشنبه کشور خود را به مقصد ژاپن ترک کردند تا روند عملیات رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما را تحت نظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کارشناسان امنیت هسته ای کره جنوبی قرار است از دفتر فوکوشیما در آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدید کنند.

مدت زمان اقامت این گروه از کارشناسان کره جنوبی در ژاپن هنوز مشخص نیست.

کره جنوبی، ژاپن و آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافق رسیدند که کارشناسان سئول هر دو هفته یکبار از دفتر این آژانس بازدید و عملیات رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما را بررسی کنند.

ژاپن عملیات رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس را پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ آغاز کرد. این درحالی است که شهروندان کره جنوبی و ژاپن درباره آسیب احتمالی این اقدام بر روی سلامتی مردم و محیط زیست نگران هستند.

به گزارش ایرنا، دولت کره جنوبی گفته است که عملیات رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس آرام هیچ مشکل علمی یا فنی ندارد اما اگر غلظت مواد رادیواکتیو در آب از حد استاندارد فراتر رود، سئول خواستار توقف فوری این عملیات خواهد شد. در صورت انحراف ژاپن از طرح اولیه، این دولت آماده طرح شکایت بین المللی خواهد بود.

پیش تر رهبر حزب مخالف دولت کره جنوبی رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه اتمی فوکوشیما را اقدامی تروریستی خواند که در تاریخ به عنوان "جنگ پاسیفیک" دیگری که کشورهای همسایه را آزار داده، ثبت خواهد شد.

گروه‌های زیست‌ محیطی کره‌ جنوبی نیز پس از اعلام ژاپن درباره آغاز این عملیات دست به اعتراض زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha