۵ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85211671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۴ هزار آزمایش تشخیصی دامپزشکی در زنجان انجام شد

زنجان - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۴۴ هزار و ۲۳۰ مورد آزمایش‌های مختلف تشخیصی دامپزشکی از هفته دولت سال گذشته تاکنون به منظور حفظ سرمایه‌های دامی و تامین سلامت عمومی جامعه در استان انجام شد.

محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمایشگاه دامپزشکی استان دارای بخش‌های مختلف از جمله سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی، PCR، مولکولی و کنترل کیفی مواد غذایی است.

وی اضافه کرد: هر کدام از این بخش‌ها بر روی نمونه‌های ارسالی در حوزه‌های مختلف دامپزشکی از جمله دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل، واکسن، دارو، مکمل، خوراک و فرآورده‌های خام دامی آزمایش‌های تخصصی را انجام داده و نتایج را برای انجام اقدامات بعدی به بخش فنی اعلام می‌کنند.

حاج کاظمی به حساسیت و سختی کار در آزمایشگاه اشاره کرد و افزود: کارشناسان آزمایشگاه باید دقت بالایی در بررسی نمونه های مختلف داشته باشند تا از بروز هرگونه مشکل بهداشتی در چرخه غذایی مصرف کنندگان و انتشار عوامل بیماری زا به محیط زیست پیشگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: قرار گرفتن در معرض ابتلا به انواع بیماری های مسری از قبیل تب مالت، آنفلوانزا، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سایر بیماری های مشترک و استنشاق مواد مضر از جمله خطرات پیش روی کارکنان آزمایشگاه است.

وی، لازمه کار در آزمایشگاه را داشتن تخصص لازم و دقت عمل بالا عنوان و خاطر نشان کرد: آزمایش‌ها به عنوان ابزاری بسیار مهم در تشخیص به هنگام انواع بیماری های دام، طیور و آبزیان است و عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی و باقیمانده‌های دارویی را در مواد غذایی مورد مصرف مردم مشخص می کند و نقش موثری در پیشگیری از بیماری ها دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha