۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85211720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۳ درصدی نرخ تورم کره جنوبی با افزایش قیمت جهانی نفت

تهران- ایرنا - مقامات کره جنوبی اعلام کردند که افزایش قیمت مصرف کنندگان در این کشور با سرعت بیشتری در ماه های آینده به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت ادامه دارد و در ماه های اوت و سپتامبر (مرداد و شهریور) افزایشی ۳ درصدی را تجربه کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از یونهاپ، براساس اطلاعات وزارت دارایی کره جنوبی پیش بینی می شود قیمت مصرف کنندگان که معیار کلیدی برای سنجیدن تورم است در کره جنوبی بیش از ۳ درصد در مقایسه با سال گذشته و دستکم برای ماه های اوت و سپتامبر افزایش پیدا کند که در مقایسه با ماه ژوئیه افزایش ۰.۷ درصدی داشته است.

تورم در کره جنوبی طی سال جاری میلای روندی نزولی داشته و از ۵.۲ درصد در ماه ژانویه به زیر ۳ درصد در ماه ژوئن برای نخستین بار از سپتامبر ۲۰۲۱ رسیده بود.

باوجود این شاخص ماه ژوئیه کمترین رشد را در ۲۵ ماه نشان می دهد. پیش بینی افزایش تورم از زمانی آغاز شد که اخیرا قیمت های جهانی نفت رو به افزایش گذاشت و کره جنوبی به شکل عمده برای تامین انرژی به واردات وابسته است.

قیمت نفت خام دوبی به شکل میانگین به ۸۶.۴۱ دلار در هر بشکه از اول تا ۲۵ اوت رسید که در مقایسه با قیمت ۸۰.۴۵ دلار در هر بشکه برای ماه ژوئیه و ۷۴.۹۹ دلار در هر بشکه برای ماه ژوئن افزایش داشته است.

بدین ترتیب قیمت محصولات کشاورزی، غذا و سایر مواد ضروری نیز در ماه های آینده افزایش خواهد داشت. باوجود این به نظر می رسد تورم بار دیگر از حدود ماه اکتبر (مهر) روندی نزولی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha