غوغای دلدادگی به حسین (ع) در موکب های پذیرایی کهگیلویه و بویراحمد+فیلم

یاسوج - ایرنا - اینجا ودر آستانه اربعین حسینی درموکب های پذیرایی کهگیلویه وبویراحمد غوغایی از عشق و دلدادگی و وفاداری به سید و سالار شهیدان جلوه گری می کند؛ مردان و زنان و جوانان وحتی کودکانی که نه رنج مسیر و نه تیغ سوزان گرما و نه خستگی برایشان بی معناست و آمده اند تا عاشقانه و خالصانه خود را وقف زایران و عاشقان به حرم امن حسین ع کنند.

به گزارش ایرنا،بازدیدهای میدانی از موکب های فعال در این استان تداعی گر شور عاشقان اباعبدالله حسین (ع) برای پذیرایی از زایران است جایی که جاماندگان کاروان های اربعین حسینی در کهگیلویه و بویراحمد که سرزمین آنان یکی از گذرگاه های زائران حسینی به کشور عراق و کربلای معلی محسوب می شود با اشتیاق وصف ناشدنی برای خدمت به مسافران کربلا سنگ تمام گذاشته اند.

خدمت به زائران برای ارادتمندان اباعبدالله حسین (ع) در شهرستان گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد که روزی گذرگاه پیکر شهیدان جنگ تحمیلی بوده، بزرگ و کوچک، زن و مرد ،روستایی یا شهری نمی شناسد اینجا هر کسی هر کاری از دستش بر می آید،مشتاقانه انجام می دهد.

به طوری که یکی از چرخ خیاطیش را آورده تا لباس زایران را تعمیر کند، شهروند دیگری برای طبابت زایران بیمار همکاری می کند، خادم دیگری نان می پزد، آن یکی ظرف می شوید و شخص دیگری غذا پخت می کند.

خلاصه اینجا جاماندگان کاروان های اربعین حسینی با تمام توان برای خدمت به زائران حسین (ع) تلاش می کنند و می گویند: حالا که قسمت نبوده تا اربعین حسینی امسال در بین الحرمین حاضر شوند با خدماتی هر چند کوچک قدمی برای عرض ادب به سید الشهدا (ع) بر می دارند.

اینک زیباترین جلوه های خدمت در کهگیلویه و بویراحمد جایی که عاشقان سید الشهدا (ع) برای اسکان و پذیرایی از مسافران کربلا در خانه های شخصی خود اعلام آمادگی می کنند متجلی شده است.

مشارکت شهروندان برای اقامت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی پویش هرخانه یک موکب در این استان خبرداد.

سعید طالبی‌پور اظهار کرد: در این طرح زائران عبدالله الحسین (ع) که برای سفر به کربلا از استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کنند برای استراحت مهمان خانه های مردم ولایت مدار استان می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف از این پویش اسکان و پذیرایی از زایران است و علافه مندان می‌توانند در منزل خود میزبان زوار اربعین باشند.

طالبی پور ادامه داد: افراد متقاضی می‌توانند برای شرکت در این پویش با شماره تلفن‌ ۰۷۴۳۳۳۴۳۳۴۵ در این امر خیر سهیم شوند.

پذیرایی با هزینه های مردمی

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران گفت:همه هزینه های پذیرایی در سه وعده شبانه روز را شهروندان ولایتمدار این شهرستان به صورت نقدی و غیرنقدی تامین می کنند.

محمد رمضانی با اشاره به اینکه کاروان ها در ساعت های مختلف شبانه روز به گچساران می رسند تاکید کرد: خادمان خسنگی ناپذیر از آنان پذیرایی می کنند.

پذیرایی از زایران از یاسوج تا کربلا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶ موکب مردمی در استان و به همین تعداد هم در کشور عراق برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است.

سید علی احمدزاده اظهار کرد: همه شرایط برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در موکب های کهگیلویه و بویراحمد آماده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این موکب ها در مناطقی مانند شوش، بوستان، خان احمد، امامزاده جعفر و دوگنبدان، خیرآباد ومارگون تدارک دیده شده است.

احمدزاده بیان کرد: همه امکانات مردمی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد پای کار آورده شده تا زمینه میزبانی شایسته از زایران اباعبدالله حسین (ع) در استان فراهم شود به طوری که کمیته های مختلف حمل و نقل، پشتیبانی، بهداشت و درمان، اورژانس و سایر حوزه ها تشکیل و فعال هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:تعداد زیادی یخچال، دستگاه های آب سرد کن، آب شیرین کن و کولر برای استفاده موکب ها تامین شده است.

احمدزاده عنوان کرد: وسایل نقلیه برای حمل کالا و تجهیزات موکب های مستقر در کشور عراق در نظر گرفته شده و محل استقرار آنان مشخص شده است.

وی افزود: امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در همایش پیاده روی اربعین حضور خواهند داشت و امکانات مورد نیاز برای ایاب و ذهاب آنان در مرز شلمچه تامین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha