۷۵ درصد مطالبه گندمکاران بوکان پرداخت شد

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85211778
۷۵ درصد مطالبه گندمکاران بوکان پرداخت شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ۷۵ درصد مطالبه گندمکاران این شهرستان شامل بیش از ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

انور امینی‌خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوکان خریداری شده و از مجموع مطالبه گندمکاران این شهرستان که بیش از ۹ هزار میلیارد ریال است، ۷۵ درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۶ مرکز شامل مرکز خرید قره‌کند، درویشان، رحیم خان، یکشوه، شهرک صنعتی و سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان انجام می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی بوکان اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده، امسال ۱۴۰ هزار تُن گندم در این شهرستان برداشت شد که این شهرستان هم از نظر تولید و هم از نظر خرید تضمینی جایگاه نخست آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داد.

۷۵ درصد مطالبه گندمکاران بوکان پرداخت شد

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد و رکورد تولید این محصول توسط کشاورزان که مربوط به دهه ۷۰ و تولید ۱۱۰ هزار تُن بود، شکسته شد.

امینی‌خواه با اشاره به مبارزه با آفت سن و علف هرز در مزارع این شهرستان گفت: امسال در مجموع ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان علیه آفت سن مادر، ۲۰ هزار هکتار علیه پوره سن و ۴۰ هزار هکتار به منظور حذف علف هرز سمپاشی شد.

وی اظهار کرد: طی سال جاری برای نخستین بار در مزارع این شهرستان با استفاده از ۲ دستگاه پهباد چهار و ۲ لیتری کار مبارزه با انواع آفت در بخشی از مزار گندم این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: سال زراعی گذشته در مجموع بیش از ۷۰ هزار هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد و بیش از ۱۲۰ هزار تُن گندم نیز برداشت و از این مقدار بیش از ۶۳ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز خرید این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

کشت گندم در بوکان هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن هم از اوایل تیرماه سال بعد شروع و تا مرداد ماه ادامه دارد.

سال زراعی از اول مهر هر سال آغاز و به پایان شهریور سال آینده موکول می‌شود.

بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی است که از این مقدار ۸۵ هزار هکتار به صورت دیم و ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود و عمده ترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، نخود، کلزا، جو و چغندرقند است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha