۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85211805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت سنندج: اربعین نقش بی بدیل در وحدت مسلمانان دارد

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: اربعین نقش بی بدیل در اتحاد مسلمانان اعم از شیعه و سنی دارد و دشمنان همواره از این نماد وحدت هراس دارند.

ماموستا مختار فرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اربعین نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت وحدت دنیای اسلام دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی یادآور شد: پیام اربعین به دشمنان کینه توز اسلام که هر از چندگاهی به مقدسات اسلامی و قرآن کریم اهانت می کنند، اتحاد و همبستگی دینی است.

امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: دشمنان بدانند مسلمانان چه شیعه و سنی، با تمام توان از ارزش های دینی و اهل بیت پیامبر(ص) دفاع می کنند و مصداق آن پیاده روی اربعین است.

ماموستا فرجی، امام حسین(ع) را یکی از نقاط عطف و مایه وحدت شیعه و سنی دانست و ادامه داد: امروز هزاران نفر از عاشقان این فرزند پیامبر(ص)، گرمای هوا را تحمل کرده و راهی کربلای معلی و مراسم اربعین می شوند.

وی افزود: ملت مسلمان به پاس احترام به فداکاری امام حسین(ع) و یارانش در راه احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر، در بین الحرمین حاضر می شوند که بسیار باشکوه است.

امسال برای دومین سال است که زائران اربعین از مرز باشماق مریوان واقع در استان کردستان برای عزیمت به کربلای معلی استفاده می کنند.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha