۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85211830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر پنج هزار نفر از خراسان‌شمالی ارز اربعین دریافت کردند

بجنورد-ایرنا- دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی گفت: تاکنون پنج هزار و ۴۸۰ نفر از از زائران اربعین حسینی ارز مورد نیاز خود را از بانک های عامل استان دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، حسین شریفیان روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فروش ارز مسافراتی زائران اربعین حسینی در بانک های ملی، سپه، تجارت، صادرات و پست بانک استان انجام می شود.

وی افزود: تاکنون فروش ۴۳ درصد از ارز زائران خراسان شمالی در بانک ملی، ۲۶ درصد در پست بانک و مابقی نیز در سایر بانک ها انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی ادامه داد: به ازای هر نفر از زائران بالای پنج سال ۲۰۰ دینار عراق پرداخت شده است.

شریفیان با اشاره به افزایش مطالبات بانکی در خراسان شمالی، گفت: افزایش مطالبات بانکی چالشی برای بانک های استان است و بی تردید مشکلاتی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات بانکی باید به چرخه تولید بازگردد، خاطرنشان کرد: مطالبات غیر جاری باعث کاهش توان مالی بانک در اعطای تسهیلات جدید می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۹ هزار نفر از خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت نام کردند که از این تعداد تاکنون ۱۱ هزار نفر از مرزی خسروی وارد عراق شده اند.

پرداخت حدود پنج هزار فقره وام ازدواج

شریفیان گفت: چهار هزارو ۸۴۰ فقره وام ازدواج در سالجاری توسط بانک های دولتی استان پرداخت شده است.

به گفته وی؛ اینک ۶ هزار و ۹۷۰ زوج متقاضی وام ازدواج استان در صف انتظار هستند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۹۸۸ فقره وام فرزند آوری نیز به مبلغ چهار هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال در سالجاری پرداخت شد.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی در خراسان شمالی عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha