۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85211848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹۹ هزار زائر از مرز شلمچه عازم عتبات عالیات شدند

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85211848
۲۹۹ هزار زائر از مرز شلمچه عازم عتبات عالیات شدند

آبادان - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:۲۹۰ هزار زائر ایرانی از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز شلمچه جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم عراق شدند.

نادر عمیدزاده یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعته گذشته ۹۰ هزار زائر اربعین حسینی از این مرز بین‌المللی شلمچه بدون هیچ مشکلی از مرز عبور کردند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، تردد در مرز شلمچه شتاب بیشتری گرفته و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بر تعداد زائران افزوده شود.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با تمهیدات اندیشیده شده تردد در مرز شلمچه روان است و زائران در رفت و برگشت با کمترین زمان ممکن از مرز عبور می‌کنند.

عمیدزاده بیان کرد: در مرز شلمچه کمبود آب، یخ و خوراکی وجود ندارد و خدمات رسانی به زائران به بهترین شکل ممکن در حال اجراست تا زائران سفر راحت‌تری به کشور عراق داشته باشند.

وی افزود: چند موکب نیز در مسیر بازگشت زائران مستقر شدند تا به آنها در این مسیر خدمات‌رسانی کنند، از زائران انتظار می‌رود سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند تا تردد به کربلا و عتبات عالیات روان باشد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha