۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85211867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۸ پروژه کشاورزی در استان اصفهان افتتاح شد

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افتتاح ۱۴۸ پروژه کشاورزی در استان با هزینه بالغ بر هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال همزمان با "هفته دولت" خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهرداد مُرادمند روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت "هفته دولت" افزود: ۵۵، ۴۹ و ۱۴ پروژه از تعداد مورد نظر به ترتیب به بخش‌های آب و خاک و امور فنی مهندسی، تولیدات گیاهی و منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: تعاون روستایی ۹، تولیدات دام و طیور و آبزیان و امور عشایر هر یک هفت، تحقیقات کشاورزی پنج و دامپزشکی و صنایع کشاورزی هر کدام یک پروژه از تعداد یاد شده را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: حدود یک هزار ۴۱۶ میلیارد از اعتبارات ملی، یارانه و بلاعوض، ۲۴۴ میلیارد تسهیلات بانکی و ۶ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال مربوط به آورده بخش خصوصی است.

مُرادمند تصریح کرد: تعداد ایجاد اشتغال پایدار پروژه‌های نامبرده ۵۶۷ نفر و تثبیت اشتغال برای ۲۳۲ نفر است و بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ خانوار بهره‌بردار اجرای آنها هستند.

۱۴۸ پروژه کشاورزی در استان اصفهان افتتاح شد

وی خاطرنشان کرد: با بازگشایی زاینده‌رود در روزهایی از سال زراعی فعلی(مهر۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) بخشی از مزارع استان زیر کشت رفت و با وجود مشکلات فراوان، محصول مناسبی نیز بدست آمد.

مُرادمند در باره کشت برنج در نقاطی از استان برغم کم‌آبی منطقه تاکید کرد: برخلاف دیدگاه عمومی میزان شالیزارهای این استان محدود و بین ۵۰۰ تا چهار هزار هکتار در نوسان است که بیشتر آنها خُرده مالکیتی و محل امرار معاش شماری از خانواده‌هاست و این زمین ها برعکس باغ های بالادست زاینده‌رود آب بسیار کمتری نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، دوم تا هشتم شهریور بعنوان "هفته دولت" نامگذاری شده است.

۴۰۰ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان اصفهان افتتاح می‌شود.

استان اصفهان از پیشتازان صنعت کشاورزی کشور با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک آن خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حُبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha