هدف اصلی معاونت علمی؛ حمایت متوازن از زیست‌بوم نوآوری و فناوری

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، هدف اصلی این معاونت را حمایت متوازن و متناسب از زیست بوم نوآوری و فناوری کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و ‌آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی صبح یکشنبه میزبان خبرنگاران در نشستی خبری به منظور تشریح و اعلام جزییات یک برنامه تشویقی برای اعطای جوایز و تسهیلات میلیاردی به فناوران در راستای کمک به توسعه فناوری‌های نوظهور جهانی در کشور و تشویق عناصر اکوسیستم برای مشارکت جدی تر در جهت ورود و سرمایه‌گذاری در این شاخه از فناوری‌ها بود.

وی با بیان اینکه، حمایت معاونت علمی و فناوری از شرکت ها و مجموعه های فناور زوایای مختلفی دارد، افزود: یک زاویه به ابعاد و اندازه شرکت ها بر می گردد که این شرکت ها ممکن است در سه دسته نوپا، نوآور یا شرکت های فناور بزرگ و پیشران باشند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: این سه دسته در واقع سه مخاطب اصلی معاونت علمی و فناوری هستند که باید برای آنها برنامه های حمایتی تنظیم کنیم. یکی دیگر از شاخص های حمایتی از شرکت ها و مجموعه های فناور را متناسب با زمان دانست و افزود: این در واقع آنچه را که این مجموعه ها قبلا انجام داده اند و با مسائلی که پیش از این با آن‌مواجه بوده اند مثل تسهیلات، ضمانت ها، هزینه ها، موفقیت ها و شکست های آنها را در بر می گیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تاکید کرد: نگاه دیگر توجه به وضعیت فعلی این مجموعه های فناور است که چه کمک و تسهیلاتی مورد نیاز آنها برای پیشرفت و توسعه و رشد است و در واقع باید به این مسائل یعنی گذشته و وضعیت فعلی آنها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه، امروز شاهد تلاش‌هایی هستیم که از ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته آغاز شده و اکنون به ثمره رسیده است، گفت: آینده نگری و توجه ویژه به حوزه علم و فناوری و نفوذ فناوری به زندگی مردم، برای تبدیل شدن کشورمان به یک الگوی مناسب بسیار مهم است.

دهقانی فیروزآبادی همچنین با تاکید بر اینکه، برگزاری رویداد جایزه ملی فناوری نکست، در واقع یک هدف و نگرش بلندنظرانه به آینده شرکت‌های فناور کشور است، ابراز امیدواری کرد که جایزه «نکست» با جریان‌سازی رسانه‌ای‌ بتواند مشابه رویداد جایزه مصطفی (ص) در سطح بین‌المللی برگزار شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاری برای آینده همیشه همراه خطر و ریسک است و برنامه «نکست» به دنبال این است که شرکت‌های فناور و پیشران با کمک هزینه‌های پژوهانه معاونت علمی و فناوری، برای تولید محصول چند سال آینده خود فکر و برنامه ریزی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha