۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85211980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادی فلسطین از طریق احیای نهضت عاشورا امکانپذیر است

بغداد - ایرنا - مدیر اجرایی آستان مقدس امام حسین (ع) گفت: حمایت از مسجد الاقصی و آزادی مردم فلسطین از طریق احیای نهضت امام حسین (ع) امکانپذیر است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «حسن رشید العبایجی» در دومین کنفرانس بین المللی «ندای الاقصی» که با عنوان «فلسطین و امام حسین (ع)» در کربلا برگزار شد، از امت اسلامی و مردم آزاده جهان خواست تا با الگوبرداری از نهضت امام حسین (ع) از مسجد الاقصی و مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

وی اظهار داشت: از شهر باستانی و قلعه مستضعفان و انقلابیون و قبله آزادگان، ‌از مسلمانان جهان می خواهیم تا با برادران خود در بیت المقدس ابراز همدردی کنند و خود را در آزار و اذیت و محاصره و آوارگی که آنها از آن رنج می برند، شریک کنند.

مدیر اجرایی آستان مقدس امام حسین (ع) افزود: ما با قلب‌های خونین، چشم‌های گریان و قلبی شکسته و سینه ای فراخ برای آنچه مردم سرافراز فلسطین گرفتار آن هستند از طریق این کنفرانس به ندای آنها لبیک می گوییم زیرا چشمان مسلمانان جهان به روحیه و استقامت کوبنده آنها که از مقدسات مسلمانان دفاع می کنند و تسلیم ظلم و زیاده خواهی نمی شوند، دوخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم آزاده فلسطین تسلیم پروژه های سازش و تسلیم اشغالگران نشده اند، افزود: از پروردگار آسمان‌ها و زمین استعانت می جوییم تا به این سخن الهی که حق، به اهل خود بازگردانده خواهد شد، پایبند بمانیم.

العبایجی اضافه کرد: برای این منظور باید حمایت‌ از قرآن کریم و جلوگیری از هجمه دشمنان و منحرفان به این کتاب آسمانی و همچنین استفاده از سیره اهل بیت (ع) به ویژه فداکاری امام حسین (ع) و نهضت اراده و صلابت این امام هُمام را مد نظر قرار دهیم و از آنها برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل با استفاده از ظلم و زور و استکبار بر سرزمین مقدس مسلمانان شهرک های یهودی نشین ساخته و مردم ما را در فلسطین اشغالی تحت ظلم، استعمار قرارداده است، از مسلمانان جهان خواست به یاری فلسطینی ها بشتابند و با اشغالگران فلسطین مقابله کنند.

دومین کنفرانس بین المللی "ندای الاقصی" با عنوان "فلسطین و امام حسین (ع) " امروز یکشنبه با حضور اندیشمندان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی از ۶۵ کشور جهان در کربلای معلی آغاز بکار کرد.

این کنفرانس فردا نیز ادامه می یابد و در دومین روز آن هیات های شرکت کننده و کمیته های کنفرانس، متجلی شدن آرمان فلسطین و نهضت حسینی (ع) در سطح جهان و تهدیدات جدید مسجدالاقصی از جمله افزایش تلاش های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس شریف را بررسی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha