۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85212057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی به طور همزمان در گلستان افتتاح شد

گرگان - ایرنا - همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور و اعضای شورای ملی مسکن، ۲ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی در استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار گلستان روز یکشنبه در این مراسم گفت: تعهد ۲ ساله استان در بخش مسکن روستایی ساخت ۱۴ هزار واحد ‌و در بخش شهری ۳۰ هزار واحد با مجموع ۴۴ هزار خانه بود.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: در حوزه مسکن هیچ بن‌بستی نداریم، چون در این بخش همه دستگاه‌های مرتبط پای کار هستند و با این روش و ضریب افزایش توان، می‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: از مجموع ۴۴ هزار واحد مسکن تعهد شده، هشت هزار واحد شهری و ۱۲ هزار واحد روستایی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

استاندار گلستان گفت: همچنین ۱۸ هزار واحد خودمالکی بوده و برای ۶ هزار واحد باقی مانده که تلاش بیشتر می‌توان به نقطه تعهد رسید.

زنگانه افزود: برای سال جاری نیز تعهد مسکن روستایی ساخت هفت هزار و تعهد شهری ساخت ۱۵ هزار واحد است و این میزان واحدها در جامعه امیدآفرینی می‌کند.

وی ادامه داد: از هفته دولت امسال تا دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان که به احتمال فراوان در پاییز امسال خواهد بود، معرفی و افتتاح پروژه‌های متعدد به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی و اقتصادی خواهیم داشت.

استاندار گلستان به افتتاح ۲ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۴۳ واحد حمایتی، ۳۰۷ واحد مسکن مهر، ۳۹۳ واحد خود مالکی، ۳۲۸ واحد بازآفرینی و مابقی واحدهای روستایی است.

زنگانه افزود: در حوزه املاک از سوءاستفاده فرصت طلبان جلوگیری شد و این کار به کاهش روند صعودی قیمت مسکن و اجاره بها و ساماندهی این وضعیت منجر گردید.

وی یادآور شد: در یک ماه بازرسی و نظارت بر مشاورین املاک و مستغلات، ۱۳۶ واحد غیرمجاز پلمب شد که همین امر باعث شوک به سوداگران این حوزه شد.

زنگانه اضافه کرد: این کار باعث شد، تا شاهد توقف روند افزایشی قیمت‌های مسکن ملکی و استیجاری باشیم و یا در برخی مناطق شاهد کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصد هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha