۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85212071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۴۳ واحد نهضت ملی مسکن در قزوین به بهره برداری رسید

قزوین - ایرنا - همزمان با چهارمین روز از هفته دولت،‌ یک هزار و ۹۴۳ واحد از پروژه نهضت ملی مسکن در مهرگان قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا،‌ مراسم بهره برداری از پروژه نهضت ملی مسکن قزوین همزمان با افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی رییس جمهور و به صورت برخط صورت گرفت.

استاندار قزوین در حاشیه مراسم افتتاح پروژه نهضت ملی مسکن در قزوین طی سخنانی اظهار کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته قزوین در حوزه ساخت مسکن، از جمله مسکن مهر و نهضت ملی همیشه از استان های پیشرو شناخته شده است.

محمدمهدی اعلایی با بیان اینکه در استان قزوین تلاش شده تا از تجربه های گذشته در حوزه مسکن مهر بهره گیری شود تا بر نقاط قوت و ضعف موجود چیره شویم،‌ خاطرنشان کرد:‌ تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا خلاء‌های موجود را که طی سال های گذشته نسبت به ساخت مسکن در کشور ایجاد شده بود را به سرعت پوشش دهیم تا مساله مسکن در سبد مصرف خانوارها از وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته برخوردار شود.

وی ادامه داد: عمده ‎ترین مساله ‎ای که امروز با آن مواجه هستیم، تامین زمین برای متقاضیان جدید است که در همین رابطه حدود یک هزار هکتار در سطح استان،‌ به ویژه در مناطق روستایی با الحاق زمین به بافت روستاها و همچنین بخشی از واحدهایی که قرار است ساخته شود را در این حوزه پیش خواهیم برد.

اعلایی یادآور شد:‌ این در حالی است که در صورت همراهی سازمان ملی مسکن،‌ ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه عظیمیه به همراه شهرک پیرامونی آن به نام اسماعیل آباد می ‎تواند به زمین ‎های قابل ساخت توسط افراد خود مالک به کار گرفته خواهد شد.

استاندار قزوین تاکید کرد: مساله حائز اهمیت،‌ ابعاد اقتصادی و حمایت از تولید در طرح مسکن ملی است تا جایی که ما امروز ۳۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آوردهی متقاضیان در استان را داشته ایم که این عدد در سطح ملی، عدد قابل توجهی است که باعث می شود سرمایه های راکد به نوعی مولدسازی شوند و در کنار مولفه ساخت مسکن،‌ ‌حمایت از تولید نیز بسیار مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha