۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85212158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده روی اربعین و اتحاد مسلمانان باعث هراس دشمنان است

سنندج- ایرنا- نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج گفت: اربعین حرکتی بزرگ در دنیای امروز و عاملی برای استحکام وحدت و برادری در بین مسلمانان است.

ماموستا فایق رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراسم اربعین موجب آشنایی بیشتر مسلمانان و نزدیکی جامعه اسلامی به همدیگر می شود و استحکام وحدت مسلمانان را در پی دارد.

وی با اشاره به تردد زائران از مرز باشماق مریوان برای دومین سال، افزود: پذیرایی بسیار خوب مردم کردستان به ویژه مریوان از زائران اربعین، نشان از وجود وحدت و عشق به اهل بیت پیامبر(ص) بین اهل سنت دارد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: تردد زائران از مرز باشماق مریوان، در کنار حفظ اتحاد، توسعه، رونق اقتصادی و عمرانی را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

ماموستا رستمی ادامه داد: خداوند از تفرقه و تشتت بین مسلمانان بیزار است و همواره بر حفظ وحدت و برادری و تمسک به قرآن کریم، تاکید دارد.

وی اتحاد را مایه هراس دشمنان دانست و افزود: خوشبختانه جامعه اسلامی دسیسه های دشمنان را شناخته و اکنون در مسیر اتحاد پیش می رود.

امسال برای دومین سال است که زائران اربعین از مرز باشماق مریوان واقع در استان کردستان برای عزیمت به کربلای معلی استفاده می کنند.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha