انتظار کسب بیش از ۳۰ مدال در مسابقات پاراآسیایی داریم

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان گفت: به کسب بیش از ۳۰ مدال در مسابقات پاراآسیایی چین امید داریم که از این تعداد پیش بینی می کنیم ۱۰ مدال طلا باشد.

سید محمدشروین اسبقیان عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: البته هدف ما اعزام کاروان کیفی است و به همین دلیل در رقابت‌های پاراآسیایی ۱۱۴ ورزشکار از فدراسیون جانبازان و معلولان در هفت رشته حضور خواهند یافت.

وی افزود: از این تعداد ۶۱ ورزشکار مرد و ۵۳ نفر هم بانوان هستند که در رشته‌های دوومیدانی، تیراندازی، وزنه برداری، شنا، والیبال نشسته، بسکتبال باویلچر و بوچیا در بازی های پارآسیایی چین حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: در دوره گذشته ۲۰۹ ورزشکار در بازیهای پاراآسیایی حضور داشتند اما در این دوره تصمیم گرفتیم تا ورزشکارانی که شانس کسب مدال دارند به رقابتها اعزام شوند و پیش بینی آن است که حداقل ۱۰ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۰ مدال برنز کسب کنیم اما امید است که با درخشش ورزشکاران بتوانیم مدالهای بیشتری را تصاحب کنیم.

رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان اضافه کرد: برای آمادگی بیشتر ورزشکاران نیز اردوهای تیمهای ملی برگزار شده و برخی از اردوها نیز هم اینک در حال برگزاری است که می توان به اردوهای بسکتبال با ویلچر و شنا اشاره کرد که در تبریز و تهران در حال برگزاری است.

اسبقیان بیان کرد: خوشبختانه روحیه ورزشکاران برای افتخار آفرینی در بازری های پاراآسیایی چین بسیار مناسب است و تاکنون نیز وزارت ورزش و کمیته پاراالمپیک حمایتهای لازم را داشته اند.

وی گفت : با توجه به تلاش سایر ورزشکاران فداسیونهای ورزشی امیدواریم که در پایان روی سکوی قهرمانی مسابقات پاراآسیایی قرار گیریم.

تلاش برای کسب سهمیه بیشتر مسابقات پارا المپیک فرانسه

وی در ادامه به مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پس از اتمام بازیهای پاراآسیایی چین، اردوهای تیمهای ملی با جدیت ادامه می یابد تا با تلاش کادرفنی و رعایت استانداردهای مناسب، بتوانیم سهمیه بیشتری را برای حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه کسب کنیم.

رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین گفت: تاکنون تیم ملی والیبال نشسته سهمیه پاراالمپیک را کسب کرده، ضمن اینکه سه سهمیه در تیراندازی و ۱۲ سمهیه در رشته دو و میدانی برای حضور در مسابقات پاراالمپیک کسب کردیم و امید است بتوانیم سهیمه های بیشتری تصاحب کنیم.

اسبقیان در خاتمه اظهار کرد: یکی از اهداف ما حضور تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران در مسابقات پاراالمپیک است که امیدواریم این رشته نیز بتواند سهمیه موردنظر را کسب کند تا به همراه تیم ملی والیبال نشسته، رشته های تیمی این فدراسیون در مسابقات پاراالمپیک فرانسه باشند.

انتخابات ریاست هیات ورزشهای جانبازان و معلولین گیلان روز یکشنبه در رشت برگزار شد که در نهایت محمد قنبری با کسب هر ۱۷ آرای ماخوذه به عنوان رئیس جدید این هیات در گیلان انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha