۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85212235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ درصد رتبه‌های ۲ رقمی رشته تجربی فارسی هستند

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85212235
۱۰ درصد رتبه‌های ۲ رقمی رشته تجربی فارسی هستند

شیراز - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: حدود ۱۰ درصد از رتبه‌های ۲ رقمی کنکور سراسری در رشته تجربی بعنی ۲۸ نفر از آنها داوطلبان استان فارس هستند که نسبت به سال گذشته رشد شایانی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید قاسمی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه یک داوطلب از آباده رتبه ۱۰ رشته تجربی را کسب کرد، افزود: ۲ داوطلب این استان علی صادقی مهارلویی و سیدمحمد موسوی در رشته‌های ریاضی و تجربی موفق به کسب رتبه هشت و پنج منطقه‌ای شدند که از این نظر در استان شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بودیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۹ نفر از استان فارس حائز رتبه‌های ۲ رقمی‌ منطقه در سه رشته آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی در کنکور سراسری شدند و امسال ۴۸ رتبه دو رقمی در این سه رشته داشتیم که ۶۵.۵ درصد افزایش داشته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: آمارهای کسب رتبه سه رقمی منطقه نیز در استان فارس نسبت به سال گذشته افزایس ۵.۱ درصدی داشته و به ٢٢٨ نفر رسیده است.

قاسمی اعلام کرد: در مجموع امسال ٢٧٩ داوطلب استان فارس موفق به کسب رتبه‌های یک، ۲ و سه رقمی شدند.

وی اظهار کرد: در بسیاری موارد تفاوت رتبه‌های ۲ رقمی و یک رقمی یک تست است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: سال گذشته ۳.۶ درصد از دو رقمی‌های کشور را داوطلبان فارس تشکیل می‌دادند که امسال این آمار با افزایش نزدیک به ۲ برابری به ۶ درصد رسید.

وی گفت: ۶۵ درصد از این داوطلبان در مدارس استعدادهای درخشان فارس و بقیه در دیگر مدارس تحصیل کرده‌اند.

۱۰ درصد رتبه‌های ۲ رقمی رشته تجربی فارسی هستند

قاسمی اعلام کرد: امسال سه دانش آموز نابینای فارس موفق به کسب رتبه‌های شایسته در کنکور سراسری شدند وعلیرضا ایزدی رتبه ١٥٢ گروه زبان، علی کشکولی رتبه ۱۶۲ علم انسانی و محدثه رتبه ۲۶۵ علوم انسانی را کسب کردند.

دانش‌آموزان فارس در المپیادهای علمی سوم کشور هستند

وی گفت: دانش‌آموزان فارس در المپیادها سوم کشور هستند و امسال نیز در موفقیتی بی‌سابقه سه دانشآموز این استان به مسابقات جهانی راه یافتند.

قاسمی ادامه داد: فاطمه علی‌نژاد طیبی به المپیاد جغرافیا، فاطمه حسینی پور به المپیاد هندسه و محمدهادی شقاقیان به المپیاد جهانی اقتصادی راه یافتند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان فارس در ۱۴۰۲موفق به کسب هشت مدال طلا، ٩ نقره و ١٠ برنز در المپیاد کشوری شدند.

۱۰ درصد رتبه‌های ۲ رقمی رشته تجربی فارسی هستند

موفقیت دانش‌آموزان فارس در امتحانات نهایی

قاسمی گفت: ۸۰.۴ درصد دانش آموزان کشور موفق به کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی شدند که این میزان در استان فارس ۷۶.۷۸ درصد بود و امسال ۶۹.۴۲ درصد دانش آموزان کشور و ۶۹.۱ درصد دانش آموزان فارس موفق به قبولی در این امتحانات شدند.

وی عنوان کرد: درس‌های علوم اجتماعی و سلامت بهداشت در رشته تجربی و عربی در سه رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضی فیزیک از نقاط ضعف دانش اموزان فارس بود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: حرکت در مسیر کیفیت آموزشی، یک روزه و یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما این مسیر آغاز شده و برای رسیدن به نقطه مطلوب و شایسته تلاش می‌کنیم.

قاسمی با اشاره به بهبود آمارهای قبولی دانش‌آموزان فارس در امتحانات، کنکور و المپیادها، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های ۵۰ روزه امتحانات نهایی، دوره ۱۸ روز کنکور سرسری، کمپ‌های مطالعاتی و وبینارهای آموزشی در کسب این موفقیت‌های موثر بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: سوالات امتحانات نهایی دی و خرداد ماه جمع‌آوری و بررسی شده و معلمان برای بهبود کیفیت تدریس آموزش داده می‌شوند تا موفقیت‌ها تداوم یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha