۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 85212297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراغه در دولت مردمی به جشن اتمام گازرسانی رسید

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 85212297
مراغه در دولت مردمی به جشن اتمام گازرسانی رسید

مراغه- ایرنا- همزمان با هفته دولت طرح گازرسانی به ۶ روستای دورافتاده و محروم مراغه با ۱۵ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید و با اتصال آخرین روستاهای این شهرستان به شبکه توزیع گاز در دولت مردمی، یکی دیگر از شهرستان‌های کشور سبز شد.

رئیس اداره گاز مراغه روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح این طرح گازرسانی که در روستای «باغ‌یری» برگزار شد، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این شهرستان ۱۶۷ روستا دارد که با افتتاح این طرح، ۱۶۲ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند و پنج روستای دیگر نیز یا خالی از سکنه هستند یا زیر ۱۰ خانوار سکنه دارند.

مراغه در دولت مردمی به جشن اتمام گازرسانی رسید

«محمد اصل شهریور» با تاکید بر اینکه امروز ۶ روستای «باغ‌یری»، «آغچه مشهد»، «قینرجه»، «ممه شیر»، «قویون قشلاق» و «قوشه بلاغ» به شبکه گازرسانی متصل شدند، اضافه کرد: با افتتاح این طرح، طول شبکه گازرسانی شهرستان در مجموع به یک‌هزار و ۵۴۹ کیلومتر و تعداد متشرکان گاز به ۱۰۶ هزار و ۱۳۲ مشترک رسید.

۲ طرح بزرگ گازرسانی نیز درحال اجراست

رئیس اداره گاز مراغه بیان کرد: «ایستگاه دوم شهرستان، همراه با خطوط تغذیه مربوط به آن و محور صنعتی» و همچنین «مقاوم‌سازی خطوط تغذیه» ۲ طرح دیگر گازرسانی مراغه به شمار می‌رود که به ترتیب با ۴۵ میلیارد تومان و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

به گفته «اصل شهریور» با بهره‌برداری از «ایستگاه دوم شهرستان، خطوط تغذیه مربوط به آن و محور صنعتی» ظرفیت ورودی شهرستان به ۲ برابر افزایش می‌یابد و با افتتاح طرح مقاوم‌سازی خطوط تغذیه شهرستان هم مشکل افت فشار و قطعی گاز در زمستان حل می‌شود.

رئیس اداره گاز مراغه: ظرفیت ورودی گاز مراغه تا پایان سال جاری از ۱۲۰ هزار مترمکعب به ۲۴۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد

وی افزود: طرح مقاوم‌سازی خطوط تغذیه در مرحله تست قرار دارد و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و طرح ایستگاه دوم و محور صنعتی نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نهایت تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا افزایش ظرفیت ورودی گاز شهرستان از ۱۲۰ هزار مترمکعب به ۲۴۰ هزار مترمکعب دستاورد شاخصی از دولت سیزدهم محسوب می‌شود که به اذعان کارشناسان، نیاز مراغه به گاز را تا ۲۵ سال آینده تضمین می‌کند.

این شهرستان در دولت سیزدهم شاهد تحولی شگرف در زمینه توسعه برخی از زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی، برق‌رسانی و راه‌سازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha