۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85212335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: دولت سیزدهم تلاش خوبی برای مهار تورم انجام داده است

اصفهان_ایرنا_ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم تلاش‌ها و اقدامات خوبی در راستای مهار تورم انجام داده و در ماه‌های اخیر نیز نرخ تورم نزولی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی طغیانی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی "جرقویه ۲" و سامانه پایش آن واقع در شرق اصفهان افزود: تورم رفته رفته با تلاش‌های دولت و شعار سال، کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: مهار تورم پس از فروردین سال‌جاری آغاز شد و بشرط اینکه جهش جدیدی در نرخ ارز ایجاد نشود، آرامش در این حوزه را در آخر سال جاری شاهد خواهیم بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مصرف سالیانه برق بطور متوسط حدود ۵ تا ۶ درصد رشد دارد اما امسال ۶.۵ درصد رشد پیدا کرد و همواره میزان تولید کمتر از میزان مصرف و بطور میانگین بین سه تا چهار درصد است.
طغیانی همچنین گفت: منطقه جرقویه اصفهان برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه تولید انرژی خورشیدی بسیار مناسب و مساعد است.
وی خاطرنشان کرد: مجلس همیشه در بحث سرمایه‌گذاری، توجه به خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو را مطرح می کند اما محدودیت بودجه ای هم در این وزارتخانه وجود دارد.
نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس بیان کرد: مجلس در برنامه هفتم توسعه تولید ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات برق را پیشنهاد داده است که به عزم جدی وزارت نیرو در حوزه سرمایه‌گذاری و مدیریت کلان این وزارتخانه نیاز دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون تلاش‌های بسیاری برای سرمایه گذاری در حوزه تولید انرژی بویژه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی انجام شده و امروز دیگر این حوزه یک رهیافت اختیاری نیست بلکه یک الزام و ضرورت است.

به گزارش ایرنا، آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی "جرقویه ۲" با سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، به مناسبت "هفته دولت"، امروز با حضور معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان آغاز شد.

این نیروگاه با هدف تامین برق منطقه از انرژی‌های تجدیدپذیر در مساحت ۱۵ هکتار ایجاد شده است و با آغاز فعالیت آن برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و ۲۶۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
صرفه‌جویی سالانه پنج میلیون لیتر آب و چهار میلیون مترمکعب گاز و کاهش سالانه ۱۰ هزار تُن گازهای آلاینده از مزایای احداث این پروژه است.

شهرستان جرقویه در ۷۵ کیلومتری شهر اصفهان بدلیل داشتن ۳۰۰ روز آفتابی در سال و زاویه تابش مناسب یکی از مکان‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاری در بخش ساخت نیروگاه‌های خورشیدی به‌شمار می‌رود.

شهید دکتر سیدفریدالدین معصومی مدیرعامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر که در حادثه تروریستی چهار آبان سال ۱۴۰۱ در حرم شاه‌چراغ به شهادت رسید، منطقه شرق اصفهان را بهشت سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه خورشیدی می‌دانست.

این شهید قبل از شهادتش، کار ساخت نیروگاه خورشیدی "جرقویه ۲" را آغاز کرده بود.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی "جرقویه یک"، نیز هفتم اردیبهشت سال ۱۳۹۶ افتتاح شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha