از اختصاص موکب ویژه بانوان برای زائران اربعین تا اهتزاز ۱۰ ابر پرچم عزای حسینی(ع)

تهران - ایرنا - اختصاص موکب ویژه بانوان برای زائران در شهر کربلا، اهتزاز ۱۰ ابر پرچم عزای اربعین حسینی(ع)، پاکسازی ۱۰ هکتاری دریاچه چیتگر از فیلتر سیگار و همچنین خدمت‌رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی به زائران حسینی از مهمترین اخبار روز یکشنبه پنجم شهریورماه است.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه هشت تهران و مسئول قرارگاه زینبیه در شهر کربلا اعلام کرد: موکب زینبیه ویژه اربعین برای بانوان و دختران برای دومین سال، موکب زینبیه (نخستین موکب زنانه ویژه بانوان) در شارع العباس، بوستان متنزه الحسین عمود ۱۴۰۳ برپا شده است.

فاطمه تنهایی گفت: برای دومین سال است که با توجه به پیشنهاد منطقه۸، نوکری و خادمی زائران خانم در سفر اربعین در این موکب در شهر کربلا برپا می‌شود.

وی ادامه داد: تمام موضوعات رفاهی بهداشتی مختص بانوان در ۱۲ چادر با ظرفیت هر چادر ۱۲۰ نفر پیش بینی شده است.

به گفته شهردار منطقه هشت، در حسینیه کودک این موکب خدمات خاص و متفاوتی برای کودکان پیش‌بینی شده است که مادران بتوانند در مدت حضور، در حسینیه استراحت کنند.

بازدید رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران از قرارگاه مرزی شلمچه

رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در نخستین روز بازدید از مرزهای عبوری زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه حاضر شد و با حضور در قرارگاه مرزی شلمچه از سوله‌های اسکان ثابت احداث شده بازدید و آن را افتتاح کرد.

محمدامین توکلی‌زاده با اشاره به حضور پر شور همکاران شهرداری تهران در همه مرزهای کشور گفت: خادمین مدیریت شهری در همه حوزه‌های سلامت، فرهنگی، نظافت و آتش‌نشانی حضور دارند تا بتوانند خدمات شایسته‌ای را به زائران عزیز ارائه دهند.

وی ادامه داد: به همت شهرداری منطقه یک، امسال دو سوله اسکان ثابت برای خدمات‌رسانی به زوار با نام‌ شهدای بزرگوار جهان آرا و دقایقی به بهره‌‍برداری رسید که شامل مراکز استراحت و ده‌ها چشمه سرویس بهداشتی و فعالیت‌ موکب‌های فرهنگی و پذیرایی است که خدمات مناسبی به زائران حسینی در این سایت ارائه خواهد شد.همچنین موکب‌های مخصوص نوجوانان و خانواده با عنوان موکب شهدای گمنام آماده‌ی خدمت‌رسانی به عاشقان و زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین می‌باشد.

توکلی‌زاده افزود: این قرارگاه، یک مرکز فرهنگی آماده برای کل سال خواهد بود تا مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در آن برگزار شود.

خدمات رسانی اتوبوسرانی به زائران اربعین حسینی در حال انجام است

رییس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری اربعین حسینی، گفت: در صورت نیاز به افزایش ناوگان و مسافت خدمات رسانی پس از هماهنگی با دولت عراق، خدمات ما نیز افزایش خواهد یافت.

مهدی علیزاده با اعلام اینکه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در حال انجام است، گفت؛ با توجه به اینکه ورود زائران اربعین به کشور عراق در مرز مهران بسیار زیاد است، عمده خدمات رسانی بر عهده اتوبوسرانی تهران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس های اعزامی به صورت تدریجی و در چند مرحله به مرزهای کشور اعزام شدند، افزود: تا کنون ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران، ۳۰ دستگاه از مشهد، ۷۵ دستگاه از شیراز ۱۳۵ دستگاه از اتوبوسرانی کرج به مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چزابه اعزام شده است.

علیزاده با بیان اینکه در هر نیمراه و با میانگین ۴۰ نفر مسافر جابجایی را انجام می دهیم، ادامه داد: با توجه به مسافت ۸۰ کیلومتری از مرز مهران تا شهر کوت و همچنین کیفیت جاده های عراق، سعی می کنیم برای امنیت و سلامت زائران از برداشت مسافر سرپایی، خودداری کنیم.

رییس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سلامت و امنیت زائران بسیار مهم است از برداشت مسافر در اتوبوس ها به صورت سرپایی خودداری می کنیم.

از اختصاص موکب ویژه بانوان برای زائران اربعین تا اهتزاز ۱۰ ابر پرچم عزای حسینی(ع)

پاکسازی ۱۰ هکتاری مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس از فیلتر سیگار

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر اعلام کرد: دهمین پویش محیط زیستی همیار دریاچه، با مشارکت گروه دوچرخه‌سواری دامون برگزار شد که در این پویش فرهنگی و ورزشی، دوچرخه‌سواران مسیر ۲۰ کیلومتری میدان آزادی تا دریاچه شهدای خلیج فارس را رکاب زدند.

محسن صالحی با بیان اینکه پویش همیار دریاچه، نخستین بار در سال ۱۳۹۸ و با هدف جلب مشارکت مردمی در آموزش‌های شهروندی و ترویج مبانی حفظ محیط زیست در دریاچه شهدای خلیج فارس به اجرا درآمد، اظهار کرد: این پویش تاکنون با همراهی تعداد زیادی از سمن‌ها، خیریه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی، با هدف نمایش توانمندی‌های زیست محیطی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تقارن اجرای این رویداد فرهنگی و محیط زیستی با روز پزشک، تعدادی از پزشکان نیز در کنار گروه دامون رکاب زدند، تصریح کرد: در پایان، شرکت‌کنندگان در این پویش، با رعایت الزامات بهداشتی، نسبت به جمع‌آوری فیلتر ‌سیگار در ۱۰ هکتار از اراضی و فضای سبز دریاچه اقدام کردند که حجم قابل توجهی فیلتر ‌سیگار جمع آوری و امحا شد.

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با اشاره به مضرات ته‌سیگار برای محیط زیست، گفت: احتمال بروز آتش‌سوزی، مسموم شدن پرندگان مهاجر و ماهیان به دلیل خوردن ته‌سیگار و انتشار سموم درون فیلتر سیگار از جمله دی‌اکسید تیتانیوم در آب و خاک، از خطرات ثابت‌شده‌ی این آلاینده‌ی خطرناک است و باید با آگاهی‌بخشی به شهروندان، از بروز خطرات و آسیب‌های جدی به محیط زیست، اجتناب کرد.

از اختصاص موکب ویژه بانوان برای زائران اربعین تا اهتزاز ۱۰ ابر پرچم عزای حسینی(ع)

اهتزاز ۱۰ ابر پرچم عزای اربعین حسینی(ع) در مسیر طریق به همت سازمان زیباسازی

معاون فنی و طراحی‌ شهری سازمان زیباسازی شهرتهران با اشاره به اقدامات سازمان در قرارگاه شهر کاظمین، از اهتزاز ۱۰ عدد ابر پرچم با پایه ۶۰ متری در مسیر پیاده روی زائران نجف به کربلا خبر داد.

علی صارمی با اشاره به ماموریت سازمان به عنوان مسئول قرارگاه شهر کاظمین در اربعین ۱۴۰۲ از آخرین اقدامات صورت گرفته در این شهر خبر داد و گفت: نصب و اهتزاز ۱۰ عدد ابر پرچم با پایه ۶۰ متری در مسیر طریق راه پیاده روی زائرین شهر نجف به کربلا و در مجاورت دو موکب صاحب الزمان(ص) و محبان امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد، چرا که در سالهای گذشته به دلیل ارتفاع زیاد نصب آن‌ها با مشکل مواجه بود.

وی با اشاره به آماده‌سازی شهر کاظمین در آستانه اربعین، اظهار داشت: با توجه به اینکه مسوولیت اسکان و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در شهرکاظمین برعهده سازمان زیباسازی است، موکب محبان امام رضا(ع) توسط سازمان در این شهر مقدس برپا شده و آماده خدمت رسانی به زوار حسینی است.

به گفته صارمی نورپردازی، تامین روشنایی، تاسیسات مکانیکی، آب و برق و... از جمله اقدامات سازمان زیباسازی در شهرکاظمین است.

ساماندهی اصناف خیابان هفده شهریور

شهردار منطقه ۱۴ از اجرای طرح ساماندهی اصناف خیابان هفده شهریور در راستای افزایش انضباط شهری خبر داد.

امیر یزدی با بیان اینکه سد معبر همچنان معضل بزرگ کلانشهرها محسوب می شود، معضلی که پیامدهای آن در ابعاد مختلف بر شهر، شهروندان و حتی نگاه های گردشگران تاثیرگذار است، گفت: در این راستا و به منظور برقراری انضباط شهری در محورها و معابر منطقه ۱۴، رفع سد معبر و ساماندهی مشاغل در محورهای پرتردد از جمله خیابان هفده شهریور اجرا شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح و با حضور کارشناسان ساماندهی و نیروهای معبربان ناحیه نسبت به ابلاغ تذکر و رفع سد معبر اصناف موتورسیکلت فروشی در این محور اقدام شد، افزود: مسیر ضلع شرق خیابان هفده شهریور از معضل سد معبر و اصناف و مشاغلی که حریم جلو مغازه خود را اشغال و در تردد شهروندان و نظم معبر خلل ایجاد کرده بودند، پاکسازی شد.

شهردار منطقه ۱۴ یادآور شد: موضوع برخورد با سدکنندگان معابر علاوه بر بارفروشان، وانت فروشان و دستفروشان و در کل طرح جمع آوری و رفع سد معبر اصناف سطح منطقه محور به محور اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha