ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی در همه نقاط  استان در دست اجرا است که هفت هزار واحد آن در روستاها است.

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده روز یکشنبه در آئین افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان هستند.

وی افزود: در همه شهرستان ها عملیات احداث طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است به گونه ای که در گچساران و کهگیلویه به عنوان 2 شهرستان بزرگ استان، این طرح با جدیت در حال اجرا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح جوانی جمعیت هم عنوان کرد: تامین مسکن برای سه هزار و ۵۰۰ نفر تایید شده و همچنین به بیش از ۴۰۰ خانوار در قالب این طرح زمین واگذار شده است.

احمدزاده تاکید کرد: ۱۰ هزار نفر متقاضی ساخت مسکن در شهر یاسوج هستند و چندین هکتار زمین در محدوده شهر یاسوج برای احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است که عملیات اجرایی در ۱۰ هکتار این اراضی آغاز می شود.

وی ادامه داد: هم اینک با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان زمین در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته که تغییر کاربری انجام و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرند.

احمدزاده بیان کرد: تامین زمین و عملیات ساخت واحدهای مسکونی کارکنان سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی نیز فراهم شده و هیچ عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل زمین در مرکز استان همچنان وجود دارد و برای ۱۰ هزار نفری که در مرکز استان متقاضی خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن هستند واحد مسکونی احداث می شود.

وی تصریح کرد: استان به نسبت جمعیت در حوزه مسکن دارای جایگاه خوبی در سطح کشور است و رتبه برتر را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، در این آئین ۲ هزار و ۵۴۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان همزمان با 100 واحد سراسر کشور به بهره برداری رسید که از این تعداد ۳۰۱ واحد مسکن حمایتی، ۳۳ واحد مسکن مهر، ۲۳۷ وحد مسکن بازآفرینی بافت فرسوده، یکهزار و ۷۰۹ واحد مسکن روستایی و ۲۶۳ واحد مسکن خود مالکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha