نماینده مجلس: دولت سیزدهم ریل‌گذاری غلط گذشته در بخش آب را تغییر داد

شهرکرد_ ایرنا_ نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در ۲ سال فعالیت خود، ریل‌گذاری غلط گذشته در بخش آب، را تغییر داد و ریل‌گذاری صحیحی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی شامگاه یکشنبه همزمان با چهارمین روز هفته دولت در شورای اداری شهرستان بروجن تاکید کرد: حوضه آب لایحه برنامه هفتم دولت در کمیسیون تخصصی رای آورد و به‌زودی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.
وی افزود: براساس این لایحه هرگونه انتقال آب بین‌حوضه‌ای بجز برای آشامیدن ممنوع و حتی برای آشامیدن هم با لحاظ حقوق مبدأ باید با تصویب شورای‌عالی آب باشد و برای مصرف غیرآشامیدنی به‌طور مطلق ممنوع است.
جعفری تشریح مزیت‌های طرح‌های آبی شهرستان بروجن برای ائمه جمعه و جماعت را ضروری اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون پنج طرح بزرگ برای تامین آب پایدار بخش‌های مختلف این شهرستان در حال اجرا است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فرصت خدمتگزاری بسیار کوتاه است و مسوولیت مدیران و کارگزاران همیشگی نیست و می‌توان در مدت کوتاه خدمات قابل‌توجهی ارائه داد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خدمات نظام جمهوری اسلامی در دولت‌های مختلف به‌ویژه دولت سیزدهم به‌خوبی منعکس نشده است و باید این مهم به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی گفت: در ۴۰ سال گذشته هیچ طرح انتقال آب پایدار در چهارمحال و بختیاری اجرا نشده بود و هم‌اکنون بزرگ‌ترین طرح‌ تامین آب آشامیدنی پایدار نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری در مراحل نهایی تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد.
جعفری تاکید کرد: متاسفانه برخی مدیران چهارمحال و بختیاری در گذشته نسبت به اجرای این طرح کم‌توجهی کردند و این پروژه سه سال قبل از مجلس یازدهم تعطیل بود.
وی هفته دولت را فرصتی برای بازگو کردن خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت به مردم دانست و افزود: جاده بروجن به فرادنبه به سفیددشت از ۱۵ سال قبل ناتمام مانده بود و ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم‌پزشکی از خواسته‌های مردم بروجن در ۳۰ سال اخیر بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نگاه مدیران ارشد استان برای توسعه همه‌جانبه شهرستان بروجن مثبت است.
محمدکاظم منزوی تالابی بودن شهرستان بروجن را یک مزیت اقتصادی مهم اعلام و تاکید کرد: تمامی طرح‌های عمرانی در چهارمحال و بختیاری و این شهرستان باید پیوست اقتصادی داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم توجه به آرامش و آسایش مردم در روند اجرای طرح‌های عمرانی افزود: توجه بیشتر به حوزه اقتصادی به‌عنوان یکی از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر ضروری است.
منزوی تصریح کرد: وجود ۱۲ کاربری متفاوت در طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری شهرستان بروجن نشان‌دهنده توجه جدی مدیران چهارمحال و بختیاری به این شهرستان است.
فرماندار بروجن نیز گفت: هفته دولت یک فرصت بسیار مناسبی است تا عملکرد دولت به‌خوبی تبیین شود.
فتاح کرمی تاکید کرد: آنچه در شهرستان بروجن از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات در سطح شهرستان بوده است.
وی افزود: عملیات اجرایی بسیاری از طرح‌های عمرانی در شهرستان بروجن از دهه ۱۳۸۰ آغاز شده اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.
برای تکمیل و استفاده از آن‌ها نیازمند یک عزم جدی در بین همه ارکان اجرایی و تصمیم‌گیری هستیم.
کرمی تصریح کرد: اتفاق خوبی در زمینه پروژه انتقال آب بن به بروجن رخ داد و پیش از این اراده‌ای برای تکمیل این طرح وجود نداشت، این طرح هم‌اینک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی یادآور شد: تنها پروژه‌ای در چهارمحال و بختیاری که اعتبارات آن برگشت می‌خورد، طرح انتقال آب بن به بروجن بود اما هم‌اکنون تمامی اعتبارات جذب شده است.
فرماندار بروجن اظهار داشت: سد آقبلاغ شهرستان بروجن نقش بسیاری در تامین آب کشاورزی و صنعت در شهرستان دارد.
وی گفت: برای تکمیل سد آقبلاغ ۱۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار پیش‌بینی شده است که با شروع کار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در این طرح شاهد اتفاقات خوب و ارزشمندی در حوضه آب باشیم.
کرمی به کسری یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعبی آبخوان‌ها در شهرستان بروجن اشاره و تاکید کرد: این شهرستان پیشانی خشکسالی چهارمحال و بختیاری است لذا باید هر آنچه در توان دارد برای تقویت منابع آبی انجام دهیم.
وی افزود: در حوزه راه‌سازی و جاده‌سازی در شهرستان بروجن اقدامات مطلوبی انجام و اعتبارات مناسبی پیش‌بینی شده است.
فرماندار بروجن تصریح کرد: ۲۵ کلیومتر از راه‌های روستایی شهرستان، هشت کیلومتر از معابر بخش بلداجی، هشت کیلومتر در بخش بلداجی، دهنو و نقنه آسفالت شد.
وی یادآور شد: کشت ۱۰۰ هکتاری گلخانه‌ای تا سال آینده و ۳۵۰ هکتار تا پایان دولت سیزدهم در شهرستان بروجن هدف‌گذاری شده است.
کرمی با اشاره به لزوم توسعه آبیاری نوین در شهرستان بروجن اظهار داشت: میانگین بهره‌برداری کشاورزان شهرستان از سیستم‌های نوین آبیاری ۷۰ درصد بوده که این نرخ در استان ۶۰ درصد است.
به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود
هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha