۶ شهریور ۱۴۰۲، ۴:۴۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85212634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی سفیر عربستان و مقام فلسطینی درباره همکاری‌‎های دوجانبه

تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، سفیر غیر مقیم عربستان سعودی در فلسطین و دبیر کمیته آزادیبخش فلسطین در اردن باهم دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با «نایف بن بندر السدیری» سفیر غیرمقیم عربستان در فلسطین در امان دیدار گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره ابعاد همکاری ها بین فلسطین و عربستان سعودی گفت وگو کردند.

الشیخ گفت که در این دیدار بر عمق و استحکام روابط دوجانبه عربستان سعودی و فلسطین تاکید شد و ابعاد همکاری دو کشور برادر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این دیدار ماجد فرج مدیر سرویس اطلاعات کل فلسطین و مجدی الخالدی مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دیپلماتیک حضور داشتند.

۱۲ آگوست (۲۱ مرداد)، عربستان سعودی نایف بن بندر السدیری سفیر خود در اردن را به عنوان اولین سفیر غیر مقیم این کشور در فلسطین منصوب کرد.

در پی این اقدام، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: انتصاب سفیر عربستان در فلسطین یک گام تاریخی است.

این رسانه صهیونیست همچنین اعلام کرد: این اقدام حامل پیامی برای (رژیم) اسرائیل است مبنی بر اینکه ریاض در ازای عادی سازی روابط با تل‌آویو خواهان گام‌های مهمی به نفع فلسطینی‌ها است.

السدیری نخستین سفیر عربستان سعودی در فلسطین است که قرار است فعالیت خود را به عنوان سفیر غیرمقیم و از اردن دنبال کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha