۶ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۰۲
کد خبر: 85212646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت ۵۱۶ کلاس درس در استان فارس ، حاصل تلاش دولت سیزدهم برای مهر امسال

شیراز - ایرنا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: ساخت۵۱۶ کلاس درس جدید در این استان به پایان رسیده و از ابتدای مهرماه آماده پذیرش دانش‌آموزان است.

محمود میرزایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این کلاس‌های درس در قالب ۹۴ مدرسه آماده شده که برخی از آنها پس از تجهیز، به مناسبت در هفته دولت افتتاح شد و آماده‌سازی بقیه نیز تا اول مهر به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: علا.ه بر این ۱۰ فضای ورزشی دانش‌آموزی نیز تکمیل شده و آماده بهره برداری در اول مهرماه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس بیان کرد: این ۱۰۴ پروژه نوساز ۶۰ هزار و ۵۱۱ متر مربع به فضای آموزشی فارس می‌افزاید.

میرزایی با بیان اینکه برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، گفت: به طور میانگین خیران نقشی ۳۰ درصدی در ساخت مدارس و فضاهای دانش‌آموزی دارند.

وی بیان کرد: این مدارس نوساز در سراسر شهرها و روستاهای فارس پراکنده شده‌اند و آماده حضور دانش آموزان در ابتدای مهرماه هستند.

میرزایی یادآور شد: علاوه بر این بیش از ۷۰۰ مدرسه در دست اجرا نیز در فارس وجود دارد که پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی دارند و نیمی از آن با همت خیران مدرسه‌ساز اجرایی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: با این همه هنوز بیش از ۷۰۰ مدرسه این استان نیازمند تخریب وبازسازی است که بر اساس یک برنامه زمان‌بندی در دستور کار قرار دارد.

در زمان خاضر ۹۴۱ هزار و ۲۰۴ دانش‌آموز فارس در بیش از ۴۵ هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند و با وجود اینکه میانگین سرانه فضای دانش‌آموزی این استان هم اکنون نیز بالاتر از میانگین کشوری و ۵.۹ متر مربع است اما این سرانه در همه جای استان یکسان نیست و دولت سیزدهم در همراهی با خیران نیک اندیش برای جبران کمبودها تا سال ۱۴۰۳ تلاش می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha