۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85212657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه خدمات درمانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین در مرز مهران

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ارائه خدمات درمانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین در مرز مهران از ابتدای صفر تا کنون خبر داد و گفت: همچنین ۲ هزار و ۹۸۲ مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی و ۷۰ مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، "جاسم محمدی" با اشاره به اینکه از تمام امکانات دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی بهره گرفته‌ می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای ورود زائران به استان تا کنون تعداد ۲۸ هزار و ۵۹۲ نفر به اورژانس مراجعه و از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۸۸ نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند.

وی گفت: همچنین یک هزار و ۸۲۱ نفر در بخش‌های اورژانس، ۸۸۵ نفر در بخش‌های تخصصی و ۲۷۳ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و ۵۱۷ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده است.

وی با اعلام این که در حوزه فوریت‌های پزشکی، تعداد کل خدمات ارائه شده ۲۰ هزار و ۹۸۷ مورد بوده است، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۹۱۲ تماس با فوریت‌های پزشکی گرفته شده، سه فراخوان بالگرد داشته‌ایم و همچنین ۱۸۹ نفر در حوادث ترافیکی و ۲۰ هزار و ۷۹۸ نفر در حوادث غیرترافیکی مصدوم شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام عنوان کرد: علاوه بر آن تعداد اعزام آمبولانس‌ها یک هزار و ۳۹۶ مورد بوده و ۱۹ هزار و ۸۰۷ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه حضوری داشته اند.

محمدی با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۸۲ مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی و ۷۰ مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفته و همچنین یک هزار و ۷۲۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم شده و یک هزار و ۹۵۵ مورد مواد غذایی به صورت پرتابل سنجش شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تمام افراد مراقبت شده در حوزه بهداشت را ۱۰۳ هزار و ۳۳۳ مورد دانست و افزود: یک هزار و ۱۶۵ نفر از خادمین موکب‌دار نیز به طور کامل در زمینه بهداشتی آموزش دیده‌اند و همچنین تعداد رسانه آموزشی توزیع شده هشت هزار و ۱۴۳ مورد بوده است.

محمدی با بیان این که در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی بیماران ۱۷ هزار و ۴۶۷ مورد بوده‌ است، گفت: نسخ بستری سه هزار و ۵۱ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۷۲ مورد، تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۳۸۳ مورد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha