۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85212696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد هواشناسی زنجان به جهت نفوذ گرد و غبار و بارش‌های رگباری

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار رنگ زرد به جهت شرایط ناپایدار جوی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری و نفوذ گرد و غبار، وزش باد شدید و بارشهای رگباری خبر داد.

مرتضی قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هم اکنون آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری است، افزود: از بعدازظهر شاهد وزش باد نسبتا شدید در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: با ناپایدار شدن شرایط جوی و وقوع بارش های محلی و رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد که هم استانی ها باید از تردد و توقف در این مسیرها خودداری کنند.

قدیمی اظهار داشت: همچنین به دلیل نفوذ توده گرد و غبار، افراد حساس و سالخورده، کودکان، مادران باردار، بیماران قلبی، عروقی و ریوی از حضور در فضای باز خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی نیز امروز و فردا هوای گرمی در استان مستقر است و روزهای پایانی هفته دوباره کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

قدیمی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با ۱۱ درجه سانتیگراد خنکترین و شهر گرماب با دمای هوای ۳۶ درجه گرمترین مناطق استان بودند.

وی دمای فعلی هوای زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

قدیمی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۵ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۵ و ۲۸ درجه، آببر ۲۰ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۹ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۷ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha