صرفه‌جویی ۱۳میلیون کیلووات ساعت برق استان مرکزی در دولت سیزدهم

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق در این استان از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون محقق شده است.

«محمود محمودی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، در اراک افزود: شاخص راهبردی تلفات انرژی الکتریکی این استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون، با کاهش تقریبی ۲۱ صدم درصدی همراه است که از رقم هشت و ۶۰ در سال ۴۰۰ به هشت و ۳۹ در سال جاری رسیده و این مهم علاوه بر صرفه‌جویی۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق، موجب صرفه‌جویی پنج و سه دهم میلیون لیتر سوخت، ۹ و ۲ دهم میلیون لیتر آب در نیروگاه‌ها و کاهش تقریبی ۱۲ هزار تن آلاینده به محیط زیست شده است.

وی، توسعه مرکز پایش هوشمند، مدیریت موثر بار در شرایط عادی و پیک، مدیریت موثر ولتاژ استاندارد، سرعت عمل در بررسی نتیجه و بازخورد عملیات گروه‌های اجرایی را از دیگر اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم تاکنون، عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: ۴۵۲ کیلومتر شبکه توزیع برق در این استان مرکزی از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون اضافه شده است و از ۲۰ هزار و ۶۲۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ هزار و ۷۲ کیلومتر طول رسیده است.

محمودی اظهار کرد: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی برقدار هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است و هم‌اکنون یک‌هزار و ۱۸۲ روستای این استان از نعمت برق برخوردارند.

وی بابیان اینکه تعداد مشترکین برق در استان مرکزی از ۷۵۸هزار مشترک به ۸۰۲ هزار مشترک رسیده است، افزود: در دولت سیزدهم تاکنون، ۴۴هزار مشترک به مشترکین برق این استان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: اصلاح و نصب ۱۸هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر و ایجاد و توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده به میزان ۵۷۶ کیلووات از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است.

محمودی، ظرفیت ترانس منصوبه در سال ۱۴۰۰ را ۲ هزار و ۵۴۴ مگاولت آمپر عنوان کرد و گفت: این میزان هم‌اکنون به ۲ هزار و ۶۷۷ مگاولت آمپر رسیده است.

وی اظهار کرد: کاهش مدت زمان خاموشی از ۷۴ صدم در سال ۱۴۰۰ به ۶۲ صدم در سال ۱۴۰۲ رسیده و اصلاح و بهنیه‌سازی شبکه برق ۴۹۰ روستا در قالب طرح بهارستان در دولت سیزدهم، از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ هزار و ۱۰۲ دستگاه کنتور رسید اما این میزان در سال جاری به ۲۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه کنتور افزایش یافته است.

محمودی، افزایش رضایت‌مندی مشترکان، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود، تامین برق پایدار و مطمئن و بهره‌وری اقتصادی را از اهداف این شرکت عنوان کرد.

بیش از ۸۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر، وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha