معیار دادن ستاره به هتل ها با کارشناسان وزارتخانه است

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: رتبه بندی هتل ها به منظور دسته بندی آنها بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده و هدف اصلی از رتبه بندی؛ آگاه ساختن مسافران از امکانات، نوع و میزان خدمات ارائه شده در هتل است.

به گزارش ایرنا، هتل‌ها از امکانات اقامتی جاذبه‌های گردشگری شهرهایی هستند که هرساله مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

سیستان و بلوچستان با جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی فراوان، سال‌ها است که همچنان ناشناخته مانده در حالیکه هر گوشه ای از آن دارای جاذبه هایی بکر و ناشناخته است که می‌توان گفت که همچون بهشتی برای گردشگران است و از این حیث یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران قبل از حرکت، رزرو هتل است تا در آن اقامت کنند.

از آنجایی که امروزه گردشگری یکی از پرسودترین صنایع دنیا محسوب می شود و از اهمیت زیادی برخوردار است و در این بین نقش هتل ها و مجتمع‌های مسافر پذیر بی تاثیر نیست؛ اما برخی از هتل ها با وجود درجه بندی اما باب میل مسافران نیستند به گونه‌ای که نظرات مثبت و منفی نسبت به آنها مانند روتختی نامناسب، مبلمان قدیمی یا موکت و قالیچه‌های بی کیفیت وجود دارد.

در سطح سیستان و بلوچستان انواع هتل ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه های بومگردی میزبان مهمانان هستند ضمن اینکه ستاد اسکان استان نیز در این زمینه همه ساله امکانات خوبی را برای رفاه حال مسافران محیا می کند.

۱۲ موزه نیز در شهرستان های مختلف از جمله موزه منطقه ای جنوب شرق و موزه پست زاهدان، موزه زابل، سراوان، چابهار و شهر سوخته، تاریخ و تمدن استان را معرفی می کنند.

معیار دادن ستاره به هتل ها با کارشناسان وزارتخانه

رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند، درجه بندی هتل‌های یک و ۲ ستاره توسط کمیته درجه بندی استان صورت می گیرد. همچنین کیفیت هتل‌ها بر اساس مشخصه‌هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می‌شود.

خدیجه براهویی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که در سیستان و بلوچستان گروه ارزیابی استاندارد سازی نداریم این کار کارشناسی هتل ها توسط استان معین کرمان انجام، بدین صورت که معیارهای استاندارد سازی توسط کارشناسان بررسی و پس از آن گواهی کیفیت و نوع ستاره برای هتل ها تعیین می شود.

وی با بیان اینکه نوع ستاره برای هتل ها از درجه یک تا پنج بوده و نشان دهنده نوع و کیفیت خدمات ارئه شده در آنهاست، گفت: معیار تفاوت هتل های چهار ستاره تنها در کیفیت خدمات ارائه شده نیست، بلکه باید دارای اصالت و هویتی خاص نیز باشند که تامین آسایش و رفاه مشتریان هدف اصلی کارکنان هست در این راستا هتل استقلال زاهدان گواهی کیفیت خود را از مدیرکل نظارت و ارزیابی وزارتخانه گرفته است.

رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر هتل ها نواقصی از لحاظ استاندارد سازی داشته باشند بازه زمانی برای رفع آن مشخص می شود و پس از بازدید مجدد کارشناسان وزارتخانه گواهی کیفیت صادر خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت سنگینی که به دلیل شیوع کرونا گریبان جامعه هتل‌داران شد، افزود: شیوع ویروس کرونا ضربه شدیدی به بدنه و صنعت گردشگری کشور و به تبع آن استان وارد کرد به گونه ای که در ۲سال گذشته شاهد پذیرش مسافر در هتل ها جز موارد اندک نبودیم، با این وجود برای انجام یکسری اقدامات در هتل استقلال متولیان امر درخواست استفاده از تسهیلات را داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha