۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85212817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلمان آذربایجان‌غربی ۲۹۰۰ اقدام پژوهشی انجام دادند

ارومیه - ایرنا - رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: معلمان این استان ۲ هزار و ۹۰۰ اثر اقدام پژوهشی با رویکرد آموزشی - تربیتی طی یک سال انجام دادند.

بابک سلمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای گسترش و نهادینه ساختن فرهنگ پژوهش در بین معلمان هرساله برنامه‌های مختلفی در آموزش و پرورش برگزار می‌شود که یکی از این برنامه ها، برنامه معلم پژوهنده (اقدام پژوهشی) است که امسال بیست و ششمین دوره این برنامه در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۲۲۹ اثر اقدام پژوهی به دبیرخانه استانی ارسال شده بود، ادامه داد: آثار دریافتی در بیست و ششمین دوره از اقدام پژوهشی معلمان هم اکنون در حال بررسی و داوری هستند تا آثار منتخبان به مرحله کشوری ارسال شود.

رییس گروه تحقیق پژوهش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت مهمترین رکن و عامل در تولید و توسعه دانش و در تمامی عرصه ها دارای اهمیت است و یادگیری آن در بهبود و توسعه حرفه‌ای کارکنان بسیار موثر است.

به گفته سلمانی ضرورت توجه و بسترسازی برای توسعه پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان به عنوان اقشاری که در پی کسب و پیشرفت علم هستند کاملا احساس می شود، از این رو باید حس علاقمندی و انجام پژوهش را در بین معلمان و دانش آموزان تقویت کرد و فرهنگ پژوهش را در بین آنها نهادینه ساخت.

وی با اشاره به برگزاری دوره های تربیت مدرسی اقدام پژوهشی جهت گسترش و نهادینه ساختن فرهنگ پژوهش در بین فرهنگیان استان گفت: برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای معلمان نیز در مناطق ۲۴ گانه آموزشی استان آذربایجان غربی در دستور کار است.

سلمانی تصریح کرد: فراهم آوردن زمینه مشارکت معلمان درفعالیت های پژوهشی ازجمله برنامه ملی معلم پژوهنده بعنوان یکی از اهداف راهبردی وزارت آموزش وپرورش در امر توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش بین معلمان است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۴۰ هزار فرهنگی با ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در مدارس مناطق ۲۴ گانه تحصیل می‌کنند سال گذشته یک معلم پژوهنده منتخب از استان آذربایجان غربی در مرحله کشوری معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha