۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85212907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل منتشر شد

اردبیل - ایرنا - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از انتشار فراخوان سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی با هدف رقابت سازنده هنرمندان برای توسعه ، تداوم و تقویت هنرهای نمایشی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل به ایرنا ، در متن فراخوان سی‌ و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل آمده است: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، موسسه انجمن هنرهای نمایشی کشور و موسسه فرهنگی و هنری سروش نغمه امید با توجه ‌به اهمیت، نقش و جایگاه هنر نمایش و با هدف توسعه ، تداوم و تقویت هنرهای نمایشی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل را در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌کند.

موضوع و مضمون آثار ارائه‌شده آزاد است و نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار سال ۱۴۰۲ (سال مهار تورم، رشد تولید) ، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی ، معرفی هنرمندانه مفاخر ، شخصیت‌ها ، قهرمانان و شهدای استان اردبیل ، فرهنگ تشیع و معارف اهل‌ بیت (ع) ، نماز ، امر به‌معروف و نهی از منکر و مهدویت ، حجاب و عفاف ، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و افزایش و تقویت روحیه نشاط و امیدبخشی می‌تواند موضوع آثار ارسالی باشد.

همچنین این جشنواره بر لزوم بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، دینی، مذهبی، فرهنگی، ادبی و آداب و سنت‌های منطقه ، حقوق شهروندی و قانون‌مداری ، تقویت بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اخلاق‌مداری، همگرایی ملی ، ارزش‌های انسانی- اسلامی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید دارد.

این جشنواره در بخش صحنه‌ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود و اختصاص به آثار و نمایش‌نامه‌های ایرانی دارد اما حضور گونه‌های مختلف نمایشی از جمله عروسکی ، فیزیکال و آیینی سنتی بلامانع است.

جشنواره به جز بخش اصلی (تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی) رقابتی می‌تواند با تشخیص دبیر جشنواره و تصویب شورای سیاست‌گذاری میزبان آثار نمایشی در بخش‌هایی چون میهمان، ویژه و جنبی باشد.

آثاری که بعد از اتمام سی امین جشنواره تئاتر استانی در سال ۱۴۰۱ تا ۳۰ مهرماه سال جاری تولید و حداقل پنج نوبت اجرای عمومی داشته باشند، می‌توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند و هر کارگردان می‌تواند با یک اثر در این جشنواره شرکت کند.

این جشنواره مختص هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان اردبیل است و کارگردانان و عوامل اجرایی نمایش‌ها می‌بایست از هنرمندان بومی استان اردبیل باشند. کارگردانان می‌توانند از نمایشنامه‌های نویسندگان غیربومی نیز استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha