۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85212911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری محفل های قرآنی توسط قاریان ایرانی در مسیر زائران حسینی(ع)

بغداد - ایرنا - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد اظهار داشت که یکصد قاری قرآن از کشورمان با حضور در موکب ها و مسیرهای حرکت زائران اربعین، محفل های قرآنی برگزار می کنند.

«غلامرضا اباذری» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت: با توجه به اهانت هایی که در چند کشور اروپایی نسبت به قرآن کریم انجام شد، محور اصلی برنامه های فرهنگی ستاد اربعین حسینی(ع)، امسال برنامه های قرآنی است و سعی شده تا در راهپیمایی اربعین به توسعه فرهنگ قرآنی اهتمام ویژه ای شود.

وی افزود: همه ساله برنامه های فرهنگی زیادی از سوی ستاد فرهنگی اربعین پیش بینی می شود و این ستاد متشکل از کمیته فرهنگی ستاد اربعین ایران و کمیته فرهنگی عراق است.

سخنگوی ستاد اربعین در عراق ادامه داد: افزون بر برنامه های قرآنی، در زمینه تبلیغات اسلامی نیز برنامه هایی برای زائران اربعین در نظر گرفته شده که بیشتر فعالیت ها در این زمینه بر شعار امسال «حیاتنا الحسین (ع)» متمرکز است که در آنها مداحان، خطیبان، روحانیون و فعالان فرهنگی سیره و اخلاق امام حسین (ع) را توضیح و نشر می دهند.

وی با بیان اینکه دغدغه مسئولان دو کشور برای برگزاری مراسم اربعین همه ساله تامین امنیت بوده است، اضافه کرد: به برکت خون شهدای عزیز عراقی که در راه مبارزه با تروریسم بر خاک این سرزمین ریخته شد و به برکت شهدای بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی، وضعیت امنیت در عراق پایدار و مستمر است، به یاری خدا این وضعیت ادامه خواهد داشت.

اباذری ادامه داد: همه مسئولان تلاش می کنند تا امنیت در عراق استمرار داشته باشد تا از همه نقاط جهان بتوانند برای زیارت اربعین به کربلا سفر کنند.

سخنگوی ستاد اربعین در عراق با اشاره به تجربیات به دست آمده در مراسم اربعین اظهار داشت که با استفاده از این تجربیات، برگزاری مراسم از لحاط کمی و کیفی سال به سال بهتر شده و مسئولان و موکب داران دو کشور سعی کرده اند تا زمینه سهولت ورود زائران به عراق و آرامش آنها را فراهم کنند.

وی گفت: امسال هوا در عراق بسیار گرم است، بنابراین تهیه امکانات و لوازم برودتی در اماکن و موکب ها در اولویت قرار دارد.

اباذری افزود: بهره برداری معنوی از سفر زیارتی اربعین از اولویت های مسئولان عراقی و ایرانی و هر دو ملت است و امیدواریم با کمک مسئولان عراقی بتوانیم در سال ۱۴۰۲ مراسم موفقی را برگزار کنیم.

سخنگوی ستاد اربعین در عراق درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای تسهیل ورود زائران ایرانی به عراق هم گفت: با هماهنگی هایی صورت گرفته بین مسئولان دو کشور، تلاش شده که مدت توقف زائر در مرز بسیار کاهش یابد و تلاش بر این است که زائر بتواند به سهولت عبور کند و وارد خاک عراق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha