۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85213001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت کتابخانه عمومی خراسان شمالی در دولت سیزدهم احداث شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: هفت کتابخانه عمومی در دولت سیزدهم در این استان ساخته شد و اینک تعداد کتابخانه‌ها به ۷۷ باب رسیده است.

مهدی آریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تکمیل، افتتاح و بهره برداری کتابخانه های مرکزی اسفراین، شهر ایور، گلستان شهر، روستایی قلعه خان، بام، ارکان، گریوان در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای سرانه تعداد کتاب و منابع فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان از دیگر دستاورد های دولت سیزدهم در استان است که نسبت به قبل از دولت سیزدهم ۱۶ درصد رشد ایجاد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: در شاخص سرانه عضویت کتابخانه های عمومی استان نیز ۹۶ درصد و سرانه امانت کتب و منابع اطلاعاتی ۴۱۸ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: برای تعمیرات، بازطراحی و تجهیز کتابخانه های عمومی استان نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد که برای کتابخانه های مرکزی بجنورد، شیروان، اسفراین ،آشخانه و سایر هزینه شد.

آریان بیان کرد: اینک ۹۸۸ هزار و ۱۳۰ جلد کتاب در کتابخانه های این استان موجود است که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد یافت.

وی تعداد کتابخانه های عمومی این استان را ۷۷ باب عنوان کرد و گفت: سرانه تعداد کتابخانه ها به ازای هر ۲۵ هزار نفر محاسبه می شود که در این خطه ۲.۱۹ باب کتابخانه است.

وی زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان را نیز حدود ۲۷ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: این سرانه نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت سنجیده می شود که در این خطه بیش از سه متر مربع است.

آریان تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را ۶۰ هزار و ۸۷۵ نفر عنوان کرد و گفت: نرخ عضویت که به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت است در این استان ۶.۹۴ نفر است.

طبق آخرین آمار خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha