یامین‌پور: ۲۰۰ هزار وام ازدواج با حمایت دولت طی ۲ ماه پرداخت شد

تهران- ایرنا- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تسهیل امر ازدواج و خدمت‌رسانی به جوانان کشور گفت: طی دو ماه گذشته ۲۰۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است.

وحید یامین‌پور که همزمان با سومین روز برگزاری نمایشگاه روایت خدمت و بازدید از غرفه وزارت ورزش و جوانان حضور یافته بود در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: در سند تحولی دولت مردمی، ماموریت‌هایی در حوزه جوانان پیش‌بینی شده بود که یکی از مهمترین آنها احیای ماموریت‌های فرابخشی و ستادی حوزه جوانان بود که حدود یک دهه تضعیف شده و نیازمند بازنگری و تقویت بود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شورای عالی جوانان که عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری در این حوزه است در تمام دولت گذشته یکبار هم به ریاست رئیس جمهور برگزار نشده بود اما طبق درخواستی که از آیت الله رئیسی مبنی بر برگزاری جلسات داشتیم، به طور مداوم برگزار شده تا روند کار به خوبی پیش برود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بر همین اساس در همان سال ۱۴۰۰ و در سال تشکیل دولت، کار را آغاز کردیم و مطابق آئین‌نامه تا امروز سه‌ بار شاهد برگزاری این جلسات بودیم، در حوزه جوانان و به خصوص در بحث ازدواج نیز مصوباتی در این بخش داشتیم و در زمینه توسعه فعالیت‌های تشکل‌های جوانان و سایر موارد مرتبط اقدامات خوبی صورت گرفته که امید است این خدمات‌رسانی پویایی جوانان را در همه ابعاد به همراه داشته باشد.

یامین‌پور یادآور شد: ستادهای امور جوانان نیز به ریاست استانداران برگزار شده و رونق خوبی گرفته است و با تاکیدهایی که صورت گرفته در همه بخش‌ها اهتمام خوبی دیده می‌شود و دستگاه‌هایی که به نوعی با حوزه جوانان مرتبط هستند با جدیت پیگیر امور هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص اقدامات موثر انجام شده در حوزه جوانان و تسهیل امر ازدواج گفت: فعالیت‌ در امر تسهیل ازدواج یکی از مهمترین ماموریت‌های ماست، خدمات مشاوره ازدواج خانواده توسعه خوبی گرفته و شاهد رشد ۵۰ درصدی در ارائه خدمات مربوطه هستیم، مشاوره و آموزش‌های پیش از ازدواج با جدیت خاصی پیگیری می‌شود و تا امروز ۱۰ هزار کارگاه رایگان برای جوانان برگزار شده است که طی آن ۳۰۰ هزار نفر از جوانان در آن شرکت داشته‌اند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در مراکز تخصصی مشاوره نیز شاهد فعالیت‌های موثری هستیم و کارها سرعت خوبی گرفته است، در همین خصوص مجوزهای لازم صادر شده و مطابق با قوانین، صدور مجوزهای لازم انجام شده و مراکز فعال در امر ازدواج و همسریابی کار خود را پیگیری می‌کنند.

یامین پور ادامه داد: در همین خصوص ۶۰ مرکز مجوز گرفته‌اند که این مراکز ساماندهی و حمایت شده و با همکاری سازمان تبلیغات روند کار را نظارت می‌کنیم چراکه در شبکه‌های مجازی نابسامانی‌هایی وجود داشته و هنوز هم دیده می‌شود که باید آن را برطرف کرد.

او ادامه داد: بحث ازدواج نیز یکی دیگر از مطالبات جوانان است، در سال جاری ۱۸۰ میلیون تومان برای هر کدام از زوجین در نظر گرفته شده و اگر سن آنها کمتر از ۲۵ و ۲۳ باشد این مبلغ به ۲۲۰ میلیون تومان خواهد رسید. البته در ارائه تسهیلات مشکلاتی وجود داشت و برخی از بانک‌ها در دریافت تضمین‌ها سختگیری‌هایی دارند که رئیس جمهور ماه گذشته در نامه‌ای ۵ بندی به رئیس بانک مرکزی دستور داد تا پایان تابستان این روند بهبود پیدا کرده و تجمعی که در درخواست‌ها وجود دارد کوتاه و یا به صفر نزدیک شود.

یامین‌پور گفت: هدف این است که بیش از ۱۵ روز نباید ارجاع درخواست‌ها به شعب درازا بکشد، در تیر و مرداد روند کار به خوبی پیش رفت و بانک‌ها عملکرد خوبی داشتند، در این مدت ۲۰۰ هزار فقره وام پرداخت شده و امید است سال ۱۴۰۲ تقاضاها به سال آتی موکول نشود.

وی افزود: در مورد مسکن هم مشکلات و معضلاتی وجود داشت و طبق دستور ریاست جمهوری که در هفته ازدواج صادر شد سامانه نهضت ملی مسکن برای زوج‌های جوان باز شد و موضوع مسکن نیز برای زوج‌های جوان در وزارت راه‌وشهرسازی گردش کار شده و پیگیری هستیم تا در این مورد هم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه روایت خدمت از چهارم تا هفتم شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان مردم خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha