تقویت زیرساخت‌های کتابخانه‌ای فارس با افتتاح و اجرای پنج پروژه

شیراز - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت: افتتاح و اجرای پنج پروژه کتابخانه‌ و سالن مطالعه این استان همزمان با هفته دولت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین فیروزی روز دوشنبه به مناسبت افتتاح و اجرایی شدن پروژه‌های کتابخانه‌ای فارس در هفته دولت بیان کرد: در ادامه تلاش برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای همزمان با هفته دولت سال ۱۴۰۲، چهار کتابخانه عمومی و سالن مطالعاتی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد وعملیات اجرایی ساخت یک کتابخانه عمومی نیز با کلنگ زنی در این هفته آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: کتابخانه عمومی شهید رجایی خسویه شهرستان زرین دشت از کتابخانه‌های روستایی فارس است که متراژ ۱۷۰ متر مربع ساخته شده و پنجشنبه به بهرهبرداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: کتابخانه مشارکتی «محمدبهمن بیگی» دیگر کتابخانه روستایی است که در روستای خان خمیس شهرستان شیراز ساخته شد.

فیروزی اضافه کرد: این کتابخانه روستایی با هدف توسعه زیرساخت های فرهنگی در روستاها و مناطق محروم در زیربنای ۲۲۵ متر مربع صورت مشارکتی بهره برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: افزون بر این، ۲ سالن مطالعاتی دارای مجوز با نام‌های شبنم و باران دانش به ترتیب در شهرهای شیراز و صدرا آماده شد.

تقویت زیرساخت‌های کتابخانه‌ای فارس با افتتاح و اجرای پنج پروژه

فیروزی خاطرنشان کرد: با افتتاح این چهار پروژه کتابخانه‌ای، تعداد کتابخانه‌های فارس به ۲۰۸ کتابخانه عمومی نهادی، ۵۰ کتابخانه مشارکتی و ۱۶سالن مطالعاتی دارای مجوز افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ادامه داد: عملیات اجرایی کتابخانه عمومی «زنده یاد حاج اسماعیل داوطلب» در شهر مشکان نی‌ریز نیز در مساحت ۲۷۰ متر روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha