پخش مستقیم افتتاحیه فاز ۱۱ پارس جنوبی در نمایشگاه روایت خدمت

تهران- ایرنا- آیین افتتاح تولید گاز فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی که امروز - ششم شهریورماه - با حضور رئیس جمهور برگزار شد به صورت مستقیم از عسلویه در نمایشگاه روایت خدمت برای بازدیدکنندگان پخش شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، آیین افتتاح فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی که با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور در عسلویه در حال برگزاری بود به صورت مستقیم در غرفه وزارت نفت نخستین نمایشگاه روایت خدمت دولت سیزدهم پخش شد

فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی با آغاز دولت سیزدهم در مردادماه ۱۴۰۰ و شعار پیشبرد طرح‌ها با تکیه بر توان داخل با جدیت مورد توجه قرار گرفت، در نتیجه این میدان گازی پس از دو دهه چالش مختلف تابستان امسال به ایستگاه پایانی رسید.

در فاز اولیه برداشت از این میدان که با انتقال سکوی فاز ۱۲ انجام می‌شود، تولید گاز به ۱۵ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید. در این طرح روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز، ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۷۵۰ متریک تن گوگرد در روز تولید خواهد شد که این خروجی به تامین نیازهای مصرف داخلی ایران و کمک به ظهور کشور به عنوان یک صادرکننده مهم منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

تولید روزانه لااقل ۱۵ میلیون متر مکعب در روز سه سال زودتر از زمان پیش بینی شده، صرفه جویی در هزینه و زمان ساخت یک سکوی بزرگ به وزن بیش از سه هزار تن و افزایش تولید میعانات گازی با این اقدام ابتکاری، جلوی عدم النفع چندین میلیارد دلاری در برداشت از این فاز را در سال های آینده گرفت و توجه به بهره‌وری در اجرای پروژه های نفتی را به نمایش گذاشت.

ایران با وجود اینکه تقریبا یک دهه دیرتر از قطر بهره برداری از میدان مشترک پارس جنوبی را آغاز کرده و تنها ۳۰ درصد مساحت میدان را در اختیار دارد، اما امروز برداشت روزانه گاز و میعانات ایران از این میدان مشترک از قطر پیشی گرفته این در حالی است که در طرف قطری، عملا شرکت های بزرگ نفتی جهان مالک بخشی از مخزن هستند و ایران با بزرگ ترین شرکت های جهان نه کشور کوچک و کم جمعیت قطر رقابت می کند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه روایت خدمت از چهارم تا هفتم شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان مردم خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha