۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85213067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال حماس از تعلیق کاری وزیر خارجه لیبی به علت دیدار با «کوهن»

تهران- ایرنا- جنبش حماس امروز دوشنبه از اقدام دولت لیبی در تعلیق کاری «نجلا منقوش» وزیر خارجه این کشور پس از افشای دیدار محرمانه اش با «الی کوهن» وزیر خارجی رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که از تصمیم دولت لیبی در تعلیق کاری وزیر خارجه این کشور که با وزیر خارجه دشمن صهیونیستی دیدار کرده بود، استقبال می‌کنیم.

وی گفت: چنین دیدارهایی محکوم است و به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های ما مشروعیت می‌بخشد.

الرشق همچنین افزود: این دیدارها پوششی برای تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت و مقدسات ما خواهد بود.

درپی افشای دیدار منقوش با کوهن، پارلمان لیبی امروز دوشنبه جلسه ای اضطراری را برای بررسی این پرونده برگزار می‌کند.

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند که در پی دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، سرویس امنیت داخلی این کشور نجلا المنقوش را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرده است.

این در حالی است که پیش از این نیز «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی المنقوش را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیقات به مراجع ذیربط نظارتی معرفی کرد.

در همین رابطه، وزارت خارجه لیبی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر پایبندی کامل به مواضع ملی در قبال مسائل ملت‌های عربی و اسلامی که مهم‌ترین آنها آرمان فلسطین است، تاکید می‌کنیم.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم لیبی نیز یکشنبه شب در واکنش به دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه روابط با این رژیم اعلام کرده و تظاهرات کنندگان لیبیایی نیز پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha