کره جنوبی و استرالیا راه های پاسخ به تهدیدهای کره شمالی را بررسی کردند

تهران- ایرنا - مقامات سئول اعلام کردند ژنرال های ارشد کره جنوبی و استرالیا امروز دوشنبه درباره پاسخ به تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی، امنیت منطقه ای و همکاری نظامی دوجانبه گفت و گو کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، در بیانیه ای که از سوی ستاد ارتش کره جنوبی منتشر شد آمده است ژنرال کیم سئونگ کیوم رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در دیدار با ژنرال آنگس کمپل رئیس نیروی دفاعی استرالیا ارزیابی هایشان را درباره شرایط امنیتی شبه جزیره کره و راه های تقویت همکاری نظامی به اشتراک گذاشتند.

ژنرال های کره جنوبی و استرالیایی توافق کردند تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی از جمله تلاش برای پرتاب آنچه این کشور ادعا می کند ماهواره جاسوسی است، نه تنها تهدیدی برای صلح شبه جزیره کره و منطقه هند-اقیانوسیه بلکه تهدیدی برای جامعه بین المللی به حساب می آید.

این نشست در حالی که رزمایش نظامی سالانه کره جنوبی و آمریکا در جریان است برگزار شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از رئیس نیروی دفاعی استرالیا برای حضور نیروهای این کشور در رزمایشی که به گفته وی منجر به ثبات شبه جزیره کره است قدردانی کرد.

پرسنل استرالیایی در رزمایش مشترک سالانه «اولچی فریدم شیلد»(سپر آزادی) شرکت کردند.

ژنرال آنگس کمپل جداگانه در سئول با شین بئوم شول معاون وزیر دفاع کره جنوبی نیز دیدار کرد و درباره مسائل دفاعی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کره جنوبی چهارشنبه گذشته برای اولین بار بعد از شش سال، در واکنش به خبر پرتاب موشک ماهواره بر از سوی کره شمالی، تمرین آماده باش مردمی در شرایط حمله هوایی برگزار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha