پذیرش دانشجو با تضمین اشتغال برای نخستین بار در لرستان انجام می شود

خرم آباد - ایرنا - سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: پذیرش دانشجوی دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته با تضمین اشتغال، برای نخستین بار در سطح کشور توسط این دانشگاه انجام می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، "محمدرضا جعفری" روز دوشنبه اظهار کرد: این دانشگاه در پذیرش مهرماه امسال، با رویکرد جدید تعهد اشتغال دانشجویان توسط واحدهای متقاضی اجرای دوره، حین یا پس از فراغت از تحصیل دانشجو می پذیرد.

وی گفت: باتوجه به سیاست‌های اشتغال استان، به منظور پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف، ظرفیت تعهد اشتغال ۶۷ نفر برای ۲ کدرشته محل در مقطع کاردانی ناپیوسته و پنج کد رشته ‌محل مقطع کارشناسی ناپیوسته در مراکز آموزش علمی‌کاربردی "آریا گچ" پلدختر و "زاگرس پوش" بروجرد ایجاد شده است.

جعفری ادامه داد: این دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی و ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار، بر پذیرش دانشجو مطابق اولویت‌های کشور و نیاز محور کردن رشته‌های تحصیلی، متمرکز شده است و با بهره گیری از تجارب آموزش‌های شغلی، برای اشتغال‌آفرینی اقدام می‌کند.

وی با تاکید بر تغییر برنامه ریزی های آموزش عالی در راستای اشتغال پایدار دانشجویان و دانش آموختگان افزود: دانشگاه علمی کاربردی مطابق سند چشم‌انداز توسعه و براساس تحلیل تخصصی وضعیت فعلی، طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی را تدوین و الگوی توسعه متوازن و هدفمند اجرای دوره‌های علمی‌کاربردی را اجرا نموده است.

پذیرش دانشجو با تضمین اشتغال برای نخستین بار در لرستان انجام می شود

جعفری همچنین اضافه کرد: ثبت‌نام تمامی داوطلبان ورود به دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای پذیرش مهرماه امسال از پنجم تا یازدهم شهریور در حال انجام است و نام نویسی دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته این دانشگاه نیز از هفتم تا سیزدهم شهریورماه انجام خواهد شد.

وی افزود: در این راستا، ۱۴ مرکز آموزش علمی‌کاربردی ۹ شهرستان استان در ۱۲۹ کد رشته محل مقطع کاردانی ناپیوسته و ۱۰۲ کد رشته‌ محل کارشناسی ناپیوسته در چهارگروه آموزشی صنعت، کشاورزی، فرهنگ وهنر و خدمات اجتماعی پذیرش دانشجو خواهند داشت.

جعفری تصریح کرد: پذیرش دوره‌های مذکور از طریق سایت سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد و متقاضیان می‌توانند از تاریخ یاد شده پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha