اهدای سالانه ۲ هزار میلیارد تومان از سوی خیران به بخش سلامت

تهران - مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰، سالی ۲ هزار میلیارد تومان مشارکت خیرین را در حوزه سلامت داشتیم که در سال ۱۴۰۱ به ۸۰ درصد ارتقا یافت.

به گزارش ایرنا، محمد جواد حیدری پور روز دوشنبه در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: بیشترین کمک خیران در حوزه درمان بوده ولی امسال سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پژوهش و پیشگیری در اولویت است.

وی اظهارداشت: در دولت مردمی سعی داریم مشارکت بیشتر مردم و بنگاه‌های اقتصادی را در حوزه سلامت شاهد باشیم، عدالت و شفافیت، اولویت بهداشت و پیشگیری و تمرکز بر مناطق کم برخوردار کشور محورهای موردنظر ما در این دوره است.

وی افزود: در حال برنامه ریزی برای طراحی ابر برنامه ای هستیم تا مشارکت های مردمی را سندسازی کنیم و همه می توانند بطور لحظه‌ای مشارکت‌ها را مشاهده کنند.

شناسایی ۲۱ هزار خیر سلامت

حیدری پور تصریح کرد: شناسایی نزدیک به ۲۱ هزار خیرین سلامت و ایجاد بانک اطلاعات، امضای تفاهم نامه با سازمان اوقاف برای همکاری‌های بیشتر، ارتباط با خیران خارج از کشور، برقراری ارتباط با بیش از سه هزار سازمان مردم نهاد از اعم اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه، خیران سلامت ۲۵ تا ۳۰ درصد در پروژه های عمرانی حضور دارند، افزود: مددجویی بیماران، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، مشارکت در ساخت پروژه های عمرانی، تامین هزینه در حوزه علم و دانش، همکاری با سازمان اورژانس کشور و راه اندازی مجمع خیرین اورژانس از دیگر فعالیت های در حال انجام است.

تشکیل شورای عالی خیرین

حیدری پور همچنین با اشاره به تشکیل شورای عالی خیرین در وزارت بهداشت، ادامه داد: گرایش مشارکت خیران از مدرسه سازی به سمت سلامت رو به افزایش است و خیران خارج از کشور دغدغه مند بوده و تمایلی برای مطرح شدن ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha