۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85213221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار خوزستان: نیازمند بازنگری در نحوه تامین برق صنایع هستیم

دزفول - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به مشکل برق صنایع این استان گفت: نیازمند بازنگری در نحوه و مکانیسم تامین برق صنایع هستیم.

محمد راضی جلالی روز دوشنبه در جریان بهره برداری از طرح‌های شهرستان دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای تولیدی استان خوزستان در تابستان مشکل تامین برق و در زمستان مشکل تامین گاز دارند.

وی افزود: این موضوع پیامی برای ما مسوولان است که باید نگاه خود را به نحوه و مکانیسم تولید برق در استان تغییر دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر عمده برق استان خوزستان از نیروگاه‌های برق آبی تولید می‌شود لذا ناچاریم برای تامین برق آب ارزشمند خود را رها کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت تولید انرژی‌های پاک و استفاده از نیروگاه‌ها و پنل‌های خورشیدی افزود: طبق گفته کارشناسان دمای بالای هوا در استان خوزستان روی سیلیکون پنل‌های خورشیدی اثر منفی دارد و راندمان آنها را کاهش می‌دهد ولی این ایرادها قابل رفع هستند.

راضی جلالی اظهارکرد: استفاده از دریاچه‌های پشت سدها، پنل‌های خورشیدی، انرژی‌های نو و حتی انرژی‌های هسته‌ای می‌توانند مشکل برق را در آینده برطرف کنند.

وی افزود: واقعیت این است که اگر با همین مسیر حرکت و فرآیند تولید برق خود را صرفا بر نیروگاه‌های برق آبی متکی کنیم، هر ساله این مشکلات را خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: تغییر نگاه و بازنگری در نحوه تولید برق در برنامه استانداری و سازمان آب و برق خوزستان است.

به دنبال خط هوایی از دزفول به روسیه هستیم

راضی جلالی پیگیری‌ها برای راه اندازی خط هوایی صادرات محصولات کشاورزی از دزفول به روسیه را یادآور شد و گفت: راه اندازی این خط هوایی باعث صادرات مستقیم محصولات کشاورزی از دزفول به روسیه می‌شود البته فرودگاه دزفول الزاماتی دارد که باید فراهم شوند.

وی همچنین خواستار خودداری فعالان حوزه تولید به ویژه بخش کشاورزی برای آغاز طرح‌ها با اتکا به تسهیلات شد و افزود: گر تمام اعتبارات تبصره ۱۸ استان را به دزفول اختصاص دهیم نیز پرونده‌های تسهیلات تشکیل شده این شهرستان را پاسخگو نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های تولیدی اظهار کرد: باید بتوانیم طرح‌های اشتغالزایی خود را با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی پیش ببریم.

وی افزود: ۱۰ رسته در بحث زنجیره ازرش پیشنهاد و مصوب شده و ۲ اولویت شامل زنجیره ارزش خرما و شیلات در استان خوزستان مطرح شده است.

ظرفیت‌ها باید در راستای زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرند

راضی جلالی بیان کرد: شهرستان دزفول با توجه به شرایط اقلیمی و آب مناسب، ظرفیت‌های بی‌نظیری به ویژه در حوزه جهاد کشاورزی، تولیدات گلخانه‌ای، مرکبات، سبزیجات و صیفی جات دارد و با رویکرد زنجیره ارزش می‌تواند ثروت و اشتغال خیلی خوبی رقم بزند.

وی با بیان اینکه دزفول قطب تولید مرکبات، سبزیجات، صیفی جات و کشت گلخانه‌ای است، افزود: کشاورزان و دامداران این شهرستان می‌توانند با افزایش تولید نقش خود را در بدست گرفتن بازارها به خوبی ایفا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: نیاز است با توجه به سند آمایش سرزمینی به جای ایجاد صنایع ناهمگون، صنایع موجود شهرستان دزفول در حوزه دامپروری و شیلات را توسعه دهیم.

وی افزود: ظرفیت‌ها باید در راستای زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرند تا علاوه بر موفقیت محصولات داخلی در رقابت با محصولات خارجی برای کشور هم ارزآوری و اشتغال داشته باشند.

راضی جلالی تاکید کرد: تمام تلاش خود را در مجموعه معاونت اقتصادی استانداری خوزستان برای توسعه و حمایت از واحدهای تولیدی به کار می‌گیریم.

به گزارش ایرنا ۱۲ طرح بخش کشاورزی شهرستان دزفول روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان به مناسبت هفته دولت بهره برداری شد.

عملیات اجرایی طرح توسعه شبکه فیبر نوری بخش شهیون دزفول نیز آغاز و ۲ طرح صنعتی شامل شرکت تولید نایلون و سبد پلاستیکی(آراز پلاست ایرانیان) و کارخانه انواع خوراک دام بر پایه علوفه بهره برداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha