۱۷۵ هزار نفر از مزایای طرح‌های آب‌رسانی هفته دولت در خراسان رضوی بهره‌مند شدند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت، ۱۸ طرح حوزه آب شرب در هشت شهرستان استان افتتاح شد و حدود ۱۷۵ هزار نفر جمعیت ساکن در این شهرستانها از مزایای طرح‌های افتتاح شده برخوردار شده‌اند.

حسین امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار صرف شده برای اجرای این تعداد طرح شامل حفر و تجهیز و راه اندازی چاه، آبرسانی به مجتمع های روستایی، ساخت مخزن، اجرای خطوط جمع آوری آب چاه و اصلاح خط انتقال و آب‌رسانی به ۲ نقطه شهری ۸۶۶ میلیارد ریال از محل منابع محرومیت زدایی، استانی و ملی است.

وی اضافه کرد: در شهرستان رشتخوار طرح اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستای "جنت آباد و چاهشورک جنگل" به طول ۱۲ هزار و ۴۴۸ متر و ۱۵ حوضچه شیرآلات و نوسازی ۲۰۰ فقره انشعاب با مشارکت آب و فاضلاب استان و قرارگاه ثامن الائمه از محل اعتبارات محرومیت زدایی و عمرانی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: چاه شماره سه مجتمع شهید کامیاب با سه هزار مشترک در ۱۸ روستای "براکوه" شهرستان گناباد از دیگر طرح‌هاست که با حفر، تجهیز و بهره‌برداری از این چاه ، توان تولید در مجتمع به ۳۰ لیتر افزایش یافت.

امامی افزود: همچنین از مخازن ۵۰۰مترمکعبی مسکن جوانان نغندر و ۵۰ مترمکعبی محله "زشک سفلی" و چاه های "سوران" شهر گردشگری طرقبه در راستای تأمین آب شرب و رفع مشکل افت فشارشهروندان بهره‌بردرای شد و با حفر و تجهیز یک حلقه چاه شهر خلیل آباد، حفر یک حلقه چاه مجتمع ایرج آباد، اجرای سه کیلومتر خط انتقال و اصلاح و تعویض هشت هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع در شهرها و روستاها، تامین آب در تابستان آینده از وضعیت بهتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اصلاح خط انتقال روستای طرسک شهرستان ششتمد ادامه داد: اصلاح شبکه خط انتقال مجتمع "خیبر" و بازسازی شبکه توزیع روستاهای "فراشیان، حسین آباد و قلعه نو" به طول ۲هزار و ۵۰۰ متر ، احداث ۶ باب حوضچه بتنی و لایروبی و کف شکنی چهار حلقه چاه از طرح‌های شهرستان جغتای است.

او اضافه کرد: آب‌رسانی به آخرین روستای ۲۰ خانوار شهرستان کلات و بهره برداری از یک حلقه چاه در چناران از دیگر طرح‌های افتتاح شده در هفته دولت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha