۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85213239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دارالفتوای لیبی: دیدار منقوش با کوهن تعدی آشکار به اصول ملی و دینی است

تهران - ایرنا- دارالفتوای لیبی امروز دوشنبه دیدار «نجلا منقوش» وزیر خارجه این کشور با «الی کوهن» وزیر خارجی رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را تعدی آشکار به اصول ملی و دینی لیبی دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، دارالفتوای لیبی اعلام کرد: دیدار منقوش وزیر خارجه با وزیر خارجه رژیم اشغالگر اسرائیل یک اقدام جسارت آمیز واضح و نقض مسئله قطعی روابط (با رژیم اشغال صهیونیست) است.

دارالفتوای لیبی افزود: این دیدار همچنین تعدی و تجاوز آشکار به اصول و مبانی ثابت ملی و دینی مردم لیبی است.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم لیبی یکشنبه شب در واکنش به افشای خبر دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه روابط با این رژیم اعلام کرده و تظاهرات کنندگان لیبیایی نیز پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

«عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی نیز منقوش را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیقات به مراجع ذیربط نظارتی معرفی کرد.

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند که در پی دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، سرویس امنیت داخلی این کشور منقوش را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرده است.

در همین رابطه، وزارت خارجه لیبی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر پایبندی کامل به مواضع ملی در قبال مسائل ملت‌های عربی و اسلامی که مهم‌ترین آنها آرمان فلسطین است، تاکید می‌کنیم.

در پی افشای دیدار منقوش با کوهن، پارلمان لیبی امروز دوشنبه جلسه ای اضطراری را برای بررسی این پرونده برگزار می‌کند.

جنبش حماس امروز دوشنبه از اقدام دولت لیبی در تعلیق کاری منقوش استقبال کرد.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که از تصمیم دولت لیبی در تعلیق کاری وزیر خارجه این کشور که با وزیر خارجه دشمن صهیونیستی دیدار کرده بود، استقبال می‌کنیم.

وی گفت: چنین دیدارهایی محکوم است و به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های ما مشروعیت می‌بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha