۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۰
کد خبر: 85213259
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ساخت ۱۴ مدرسه جدید در اسلامشهر توسط دولت مردمی طی۲ سال

اسلامشهر - ایرنا - نهضت مدرسه‌سازی در دولت مردمی سیزدهم احیا شده؛ گواه این سخن ساخت ۱۴ مدرسه فقط در شهرستان اسلامشهر طی ۲ سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آموزش و پرورش ۲ رکن اصلی برای تربیت نسل های آینده ایران اسلامی است؛ ۲ رکنی که طی یک دهه گذشته به آن کم توجهی شد اما با روی کار آمدن دولت مردمی و از ۲ سال گذشته با استفاده از توان خیران و دولت و البته احداث مدارس مشارکتی، نهضت مدرسه سازی احیا شد.

بدنیست بدانیم که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۶ مدرسه مشارکتی در شهرستان اسلامشهر به بهره برداری رسیده است.

مدارس فرزندان میهن در قائمیه، فاطمه حجره در شاتره، پنج تن آل عبا(ع) در شهرک قائمیه، شهید زند کریمی در شهرک امام حسین(ع)، زمانیان در احمدآباد مستوفی و پورکاشانی در چهاردانگه که همه این مدارس با اعتبار دولتی ۲۸۰ میلیارد ریال و اعتبار خیری ۲۳۰ میلیارد ریال ساخته و تحویل شده است.

همچنین در سفر سوم آذر پارسال رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث هفت مدرسه جدید در شهرستان (پنج مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه) تخصیص یافت و تا ابتدای مهر امسال این مدارس به بهره برداری می رسد.

از سوی دیگر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث اردوگاه فرهنگی تفریحی دانش آموزی در سفر رئیس جمهور تخصیص یافت.

این پایان ماجرا نبود و پرداخت ۳۹۰ میلیاردریال اعتبار برای نوسازی، بهسازی و تجهیز مدارس شهرستان در سال ۱۴۰۱ توسط سازمان نوسازی ( ۳۲۰ میلیاردریال مدارس اسلامشهر و احمدآباد مستوفی و ۷۰ میلیارد ریال مدارس چهاردانگه)، مقاوم سازی دبیرستان ۱۸ کلاسه کوثر و آموزشگاه ۱۲ کلاسه تیزهوشان شهید رجایی با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث سالن وزشی شهید سلیمانی در دبیرستان شیخ کلینی با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار توافق با سازمان برنامه و بودجه استان تهران برای مولدسازی و تهاتر هشت مدرسه ای که با حکم قلع و قمع مواجه هستند.

ساخت و ساز فقط مدنظر دولت سیزدهم نبوده و بهسازی و مرمت روکش آسفالت مدارس اسلامشهر به متراژ ۳۱هزار مترمربع، بهسازی و نوسازی عایق پشت بام(ایزوگام) مدارس اسلامشهر بالغ بر ۱۶ هزار مترمربع، بهسازی و استانداردسازی کامل سیستم گرمایشی هفت واحد واحد آموزشی با اعتبار ۵۰ میلیاردریال، تجهیز ۷۰ اتاق بهداشت در مدارس کم برخوردار و تخصیص ۱۰۰۰ دستگاه میز و نیمکت به مدارس کم برخوردار از جمله اقدامات دولت انقلابی در این ۲ سال بوده است.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha