۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85213264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علمی کاربردی اردبیل با تضمین اشتغال دانشجو می‌پذیرد

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای نخستین بار با تضمین اشتغال برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

دکتر تورج حسن‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به نام‌نویسی بدون کنکور برای پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی اردبیل اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در پذیرش مهرماه سال جاری با رویکرد جدید تعهد اشتغال دانشجویان توسط واحدهای متقاضی را مدنظر قرار داده است.

وی ادامه داد: در این طرح اجرای دوره در حین یا پس از فراغت از تحصیل و با توجه به سیاست‌های اشتغال استان با هدف پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف ، اقدام به ایجاد ۷۰ نفر ظرفیت تعهد اشتغال در یک کد رشته محل در مقطع کاردانی ناپیوسته و سه کدرشته‌ محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در ۲ مرکز آموزش علمی‌کاربردی استان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: ثبت‌نام از تمامی داوطلبان ورود به دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای پذیرش مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۱ شهریورماه ادامه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ثبت نام دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز از ۷ شهریور ماه آغاز و تا ۱۳ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: متقاضیان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر برای ثبت نام اقدام کنند.

دکتر حسن زاده بیان کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضرورت آمایش دقیق رشته‌ها و پذیرش دانشجو متناسب با نیازهای کشور و سیاست‌های کلان توسعه اشتغال، به دنبال تسهیل دستیابی جوانان به اشتغال اثربخش و تبدیل نهضت اشتغال به پروژه ملی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل اضافه کرد: ایجاد تحول در آموزش عالی نیازمند تغییر نگرش بوده و باید طوری برنامه ریزی کرد که اشتغال پایدار دانشجویان و دانش آموختگان تضمین شود.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان پیشران این تغییر نگرش مطابق با سند چشم انداز توسعه و براساس تحلیل تخصصی وضعیت فعلی آموزش عالی، طرح آمایش آموزش عالی علمی¬کاربردی را تدوین و الگوی توسعه متوازن و هدفمند قرار داده و اقدام به اجرای دوره های علمی¬کاربردی کرده است.

وی گفت: این دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از وی‍‍‍‍‍‍‍ژگی منحصر به فرد ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار، بر پذیرش دانشجو مطابق اولویت‌های کشور و نیاز محور کردن رشته‌های تحصیلی متمرکز شده و با بهره گیری از تجارب پیشگامی در آموزش‌های شغلی، با برنامه‌ریزی شغلی برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی از طریق بکارگیری مستقیم یا غیرمسقیم و هدایت برای خوداشتغالی و اشتغال‌آفرینی نسبت به مشارکت در تسهیل اشتغال اقدام می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با تاکید بر اینکه تحصیل در رشته‌های مهارتی و شغل محور از ویژگی‌های متمایز کننده مراکز علمی کاربردی است، افزود: تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبانی که هدفشان از تحصیل کسب توامان دانش و مهارت برای ورود قدرتمند به بازار کسب و کار است، انتخاب اول خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha